Filosofie a theologie
| raw | skeny ◆ přednáška, česky, vznik: 1949 ◆ poznámka: původně rukopis; přednáška v Akademické YMCA

Strojový, zatím neredigovaný přepis

====================
Scan0329.jpg
====================
Lv4 Filosofie a 10327 theologre Prednaska v AY 1949

====================
Scan0333.jpg
====================
O Filosofie a theologie 1949 hvodem. véc nesmir0 де hilosofie a theologii mluvit. nè oftérná. Plats tu pro nás prédériém párbedui pradavek, abjchom neprerrucivals Dieteenist, abshome si versträvels posem filiifie a therlsque podle méh sympatií a nesprafatin. Je třeba, Gt po prévi jak jedné dissespline, bar GK par drubé. Již tento pradavék ese ants tèèko spluit. Madto vak otáska takrije spusoben pacchirena si sadá podstatne Jiného rèsem, ner historickým přehleden. T as toho se rýsující prognoson dalisho výrofe. Je treba pèšení sásadního a programa tiebola tepororiisi lued s préaten, ie terového ješení je вес schopma ponce filosofie; vubec otárka theologie & fr. pométu filosofie & therlagii brofii je otáska filosofiará. To je treba mit na pamétſ. Watès pito, proè se theologie sama sarového vèiení dobrat nenuise. Jak vidíme, druhý poradaver rui: pilosopéré! rèšemé tobo opět opplývají další obronké pesháre: judà florosse, térové bude & sèiem. třeba nové / je jasno, 72 teď naší otásky. Miné. ре filosofie i ber nové plosofie nelse rèidt nopolofaland Otaben for losofie a theologie. Opet problem: bude tato filosofie ngen urnána sa filosofsi, втора ale bude posté ve dinlednich filosofie? A bea ad piimaplete j'esté rèchun problematiirn, Etern r vašemn thematu vertitué prv posuje: romum a véra, pomání a zjevení, věda, filossзнаний, fie a nábrientri, fra vira a theologie atd. atd. se 1 Je to nesmírná pmôt otázek, nes ésslué tráté

====================
Scan0334.jpg
====================
2 a réséérlegen foloroby (a theology) pietiàsanáte velijake pomotávajſel & samotávaných, pred misted sosime. nepochybné se můžeme dobruent gen malého výsern z celé té slöidbosti, ale pokusím se urákat na véas prale mého soudu nepodstatnèsär, oel nichir le par prepiti k okáékám, detailnèsöder. حومه na konce jestò beh ehteildiève pès préz meritu věci – upozornit na to, in Joceme. poſe ducinù thema je jaźmoes voláštním spusibem do porté mig legitimi vat. Rádl. 11. 1927 napsal rávasz'élánek pod réduirem Filosofie a therlogie. therlogie» do KR I./1. dr. 2–7. Višel s piśrodních věd, je vedle Masarka nessnamenitéfiden nainen. mutné na mèg porridhoralſ: pressofem a 11 fuz, therlig! Fromádka napral pa velvée podstatuon staddi prandy & there. milend Problékn Eteron dala заала AY N At v Praze 1828 (původud vinauguras un piet a napeme u nebo dále neméno pašsim shemats Mt. zzzulo. matka), ossuamné poznáme 4 Zr. vazil. à pédvité», a ревно le Redaktern 1931, erläuté & repito – Theologie a filosofie o reformans» (ertei 397 – 423), d vinde. Konečnè Concer from r μ не 1 1 O 10 stadié o náron. četisch orrajonijel múse pomámel ve with ifrladech věminal mit dem otázce celon náson, "Theologie a filosofie», Meron залалт знаёт, сала d. 1944 pato comumciènc poken. studié velice zajímavon d podstatuon. O zeromádkoos se snelsboch néktér's theologoné oppadäusé sako. polozofuzécim theologon, a systee pis. 0 / -

====================
Scan0335.jpg
====================
Conver, au té oriem docela neujde aun hold at velice pachovává, miten. mére. A tak souhrnem – ridime z bir pilincé 47. Je citeli problematiken theologie a solierfie velice e sinè. I nartáné dalis. obánka: nnäème na ne sporsáhliäm ticha. méristen navarovah, anebi. provádét revior? Każdopádné var sondien, je je treba se poſtaral postaral o to, als problemalika filosofie – theologie v celé své porsáhosti měla mé stálé, legitimum místo n nais At i nadále pako peda jeden dülésrt úsek celskové práce sdcové v prarsiaré. T. 2 Theologie Podináme se nejprne, co Co went o wir den theologoré. sondé & theologis. Couéer pravi, se tacologie strážnon purben shoes prèsti o drbnostnine. Je událostním zjerem, a teoz kontretad: je výtlan dem Pisma svatého. (Tonn je rommet vide porém cuplu: you o poras noget pákladé biblieron strukturn bobweré pranc.) (15, 16) 2 who duvoder gezém východiskem, předmětem лаво d'normon je Pismo samo. (16). 2 solo чтои duradu je pro pochodné opuštěné, piirisené theologie » paroits siej. Naproto some Vromádra je svedom, ke problém theologie je dacéro distèssi, a pravi, se / орит #the theologie patén E مهم помали reles. privorenému a poumovému pomání. Boha (Kr. 403), a probläinse theologii sa methodieré muzikem o tom, és je nad námi, had motem, nad pidrodou v loddým duchem, in

====================
Scan0336.jpg
====================
%0 ce pro nás absolutud platí, es je vondem nad námi d m milisté v inzulenim & köhn. (Pear. 16-17.) Je u oriem právé has jako si paro ze Conser vědom, je speciálne reformaini. гиб myšlení chce zbudovat cinleon & theologieson soustavu jediné na základné brbevéré! ale pla's haed phá e 1 proto reformace posklad crkve que? Merüsstängzí na quide reformain s'éirrve poare sloncz & Desides Gestää можда ма vaiù, sorganizovaných podle posies nàrodních a státních (–a tedy mimo–bibwehrl)? a doronce se а холоже Wron. ptá: Je moine рва theologie, tzé se prohloubi propast mert жен а metem zjevením a rosumen, ما ¿ nernamená práno. a therls. Bohem a mravni liokon hoorton tak, milosti a / far to nórnila reformace? není, takozm pusobem theologie ve mné victimé rourednômich zuemièmène? «nem reformace you autoritationiren bibweismen? To vieclus séléré podle Hromáden & tom, muuse-le mit reformace soon filosofie. V Jomnirà'se, de reformare neméle did nemá adekvátné. filienfre. estátech Wohime (kr. 402 mm.) na techto out promíé vèc: theologie musi pidsend úlohen skladanken, nikols badatellen; parmile raîne shonmal, t. z. Jakmile sacalná ht réden, raône de métastandcủa selne priblizoral te holdersin. Budeme s pamatovat, je musime juste dubladné podival na otázku exegese, a poà se muse рола н ирги давний prejdeme & somm си! а dalese sin theologie pärbližoval polsossä. jal O

====================
Scan0337.jpg
====================
II. Filosofie. oblast obevrème cista. N teneßarth jednou napsal (Credo, odpovědi to. 158), ir sé vertámé se parmile filozofie. A dodal hned, je to oriem platí také o Rieshändrén Rásaini. taré Concer pise, je se rádi theolog her pouver ratégorsí a posmu některé fvtonfie verbyde. Ale oba sond', se se žádném případs, nésumé stát theolog poplatiſse jakékoli Estierfri. Conéer mluvitar, se therlog deforange rardon Barth dipornèuse, filoſofii, Eteré si mürze. Eséré si pridjé. o O 0 5 aby theologoné mènile obcas terming & shes, aby celí jejich progmový systém nedostal plastní váhu, sehräänist a aby se time restal nemértéöýým a nepirmisezn vlastné podstr. беш сказа зло na dem stozé Zzlo názorz? Fordion, se neprávem predpokládajé, àe te lre filsгородке розкий, sofrerſel pozmu, L. v. eisial poznu meit I nefiloropcréme réelu. Projdeme gesto Je této otárce, ar podration restree jejich розкві плахад a er / Mezei eu quite par pomeneme, se Conécr je prèmèsèen, je předmětem filderhol ich négar rustane pravá povaha proneme фонска sto je dilérité, pele vété proson prendon Conèrova, ale & Barthova, Bruuneroval dokonce & Gromádrone pojetí polorofie). Hromádra, spomínaje na Rádla, pèse, je opravdon solosof je bezpodmíneine N

====================
Scan0338.jpg
====================
1 1947-3592. 1 lozální pred trusem absolute», pranch (Don Quijote (6.); genom se zu folosch r sé pravelo jinak shar ner therlag. O tom podobné onlwi i Branner (Offenbarung in Vernunft»»» lagu pachliige, in probleinge, viesaus pomású roumoné qe nessobni, palím co pranda zevení amená vrtat prederiám setah fá- tay, bity není. se Eteron ja Ja nèddo hich, nem oroba prèſtém, kote therà pétré do mého mète, rester Buch, transcendenti pro celej mus tiros d pro celé mé Ved opet otárka pranes. myšlení. / ( N cesm Marone noe da qště kádla; quamé qu 2 D. frl. (7. 108): Zaron cenn Jels obérka má filosofie, Eherà nepomáhé, élovéden b'dé jeho idrituel sépar? Podobni hové Atl. I. viro str. 580 napsal: Vulisih, nevědomy ram repracuje vědome, révèdomes pro Якей muravní rád ve mêté, není cégm élověkem a nem dokonale folderfen. Itim ne proní pohled mad Contrastege, ale & podstaté plubire souriri zuzy miér Filosofie my wrok, laké s D. fol. II. 623: pemere byt pondýn abstraktnim Luckedzem pišradinal vèd, pinhon nöenirti o récech phôtéènche, pouljim profesorizin. tam, rájmem; filosofie je dome jedions. завршена і непора перега pse seme ju mide pod nohama a neterse A tak párès: Eolicofie se zu otrshahr. v je programem pro reforum mota; je gezien ailem. ركم اسلhenr (1 1 ödn. F

====================
Scan0339.jpg
====================
Tu. Pravela a theologierà exegese. 1 trim game se cirker v téte aronösli, predbèèná skoumání a pursdeme na koven. Jednou se základních odliämisti filosofie ad theologie je, zur picklun Arter Pro therloga je Pismen (bber, 2 Pimum waterum. lo Ruibe pornátnéi; rákladen pristup je s losto sréto may moitié jediné lat, se étené's s prédomuje, quise dond depela olovo Boié à sa druhé, in étenàr ête voiélávání, se von vuröstém čase z bible Clovo krönd erhön. Tak to formenlise Barte. Teprve na tomto pálhadd je možné dutéèné theologierà» exegese, rospomíná se je a je normon Pardé dogmatite. Naproti komer tredien, in folierf nemuse nenat rásaduni, l.j. Pralitation Výlučnost bible, t. s. povrièus din Conèdiorými (orien obrácené), nemuse sa jediné mé z'chadirdes, sa sedors wuß pärdenet d'normn mad sa Jeden z nouruat Pismo; 1 по O M a السلام pem. unti pied rom medomie, Méré uznává haahut a todor من تامر ما به 1 он jenom filmen vorchovanon pors norme, sowe pravdu, niderle rak kädné jess lické jádrem. na dutériton vec: 'drem. Upozorunt när rèmié folierf (15 vérié ?) penuše urnat se poslední son vormen limi sagen pro sebe, rbrè & pro theologii, t. 7. obecné. To není spoure prot low a proti Biohen, über dusledné pourazování na lidskon neupotrebitelnost, neadekvatuoich (

====================
Scan0340.jpg
====================
pärdém tlumočení Flora Bricks.

====================
Scan0341.jpg
====================
O 0 1. to pestacìí samo o sobo exegese (Barse) pranda. herlan 2. Pat erhzäin vors Brin? meum Éist delobe a ééral, nelo se musin. postit do methodvéré précé? Co to je dovo Poin? hat aber Büch? воно sovièver tom obrazens. 7 polibe nového zjádrem, sezig, gotematiika atd. ale d'üjébér, concoradanciné to nie je pojeli. práce. jaro raidé jiné. mimo swot a nad méten. není ani Sören durleans: theorie: prande pars adérvétnich estrand! adèrnatnost ne se situace plysone', über pro vitraer platiei. norma る。 aderrätursts son Je t. 2. absolutní pranda. pase "prand," myson otores oné abs.p., zbrè tako je oppoon & neid pravdovish 1 1 Pranda neexistufe 1 t. y. nepatrí k její obsah, sond podstate formulase, obsah oſe to pinter, spen, poorbaren, pobeduí q'uotole protoka (Bom.) noctile gar ale pomáváme "pravdu». 2 Z'bri

====================
Scan0342.jpg
====================
pravda morálin & védeské ochota & reator to réplatí mimo pradevet revise nem vie блока плеве риби Mela Take pofth Echo? (pondel) malese frem net revioi poradesh Graderre し "Ide frem mal poh eo qu со (Evidence) misitten adirnátuiti situace. (Bele forum ferae) kam pavadit lické groz, & Dintronis p tropojedinat (praktické paldiem, гузошить ne plachurst pravch, ust nejchs fedin Prosch Grand újbre reportivitelné) prandu plnohn Leridivel لا säädrin. је живно расстал питле and pranc & prandè & a 1 presson shoela soby. realiton. Wevent x, Revize to the seven (vid. pressen selste Vereinig подве co (1.

====================
Scan0343.jpg
====================
zpolécendrà entwist prandsvirkſ Priterienn prancez je jednání pranda je to, co es déport de deum Museus. je addevätné vinkel prancen, pridit se ne pranin (sen hap je potichig neadekvatnol – nenábhavil. far la pranda promlince! par to, że méme piniſt opreno & Datonon, persoon waltte terenie addrvetnicht & Loun Jar had ſome de lo mild zuſzit. to par 9. Pisk mater 2. pelre gediné témèè kon filsriffen, C M. Ship se to... se sprostiral zj'Slash, wraces (ami marviste H w she ty ne nevract) mé posch r vuilini moto mystras panthemums Enna