LADISLAV HEJDÁNEK ARCHIVES | Cardfile

Here you will find a digitized image of Hejdánek's original filing cabinet. Its total volume is many thousand tickets. We publish them in parts as we handle them. At the moment we have worked out what prof. Hejdánek himself developed electronically. However, much work remains on paper cards. In addition to Hejdánek's extracts from reading, the filing cabinet also includes his own thought work from recent years, which cannot be found elsewhere.


Intolerance

Rudolf Bultmann (19)
Ježíšovo ego eimi vždy znamená: Je pouze jeden vůdce vedoucí ke spáse, je jeden pramen zjevení. V otázce spásy neexistují různé možnosti, nýbrž jen jedna jediná. Vyžaduje se rozhodnutí. V tom spočívá nesnášenlivost zjevení. Přirozeně, je to zjevení, které je nesnášenlivé, lidé mají být vůči sobě jen snášenliví; a pokud lidé zastávají onen nesnášenlivý nárok zjevení, tento nárok se v prvé řadě obrací proti nim samým. Nesnášenlivost tzv. homo religiosus a dogmatika není ovšem nesnášenlivost zjevení.
in: Das Evangelium des Johannes, 1941, str. 288.
najít – ověřit !
date of origin: červenec 2003

Contingentia rerum | Kontingence

Duns Scotus (?1266-1308)
[Quaestio 5]Utrum cum scientia Dei stet contigentia rerum
15 Iuxta hoc quinto quaeritur utrum cum scientia Dei stet contingetia rerum.
Quod non, videtur: Sequitur ´Deus scit a fore, igitur a erit´. Antecedens verum necesasarium, igitur consequens. Consenquentia patet, quia oppositum consequentis non stat cum antecedente.16 Praeterea, omne scitum a Deo, necessario erit; sed a fore est scitum a Deo; igitur a necessario erit. Consequentia patet, quia minor est de inesse simpliciter, et ex tali minore cum maiore de necessario, sequitur conclusio de necessario.
17 Sed contrarium omnium istorum2 sribitur ad Hebr. 4: Omnia nuda sunt oculis eius etc.
(De scientia Dei respectu contingentium, in: 8387, Opera Omnia vol. XVII, Lectura I., …. , p. 484.)
date of origin: říjen 2003