O křesťanskou filosofii
| raw | skeny ◆ referát, česky, vznik: 20. 10. 1949 ◆ poznámka: rukopisná příprava; referát pro Sdružení Vinohrady

Strojový, zatím neredigovaný přepis

====================
Scan0395.jpg
====================
11119 O KŘESŤANSKOU FILOSOFI Referat fro Vinohrady Schrusen! 10 1949

====================
Scan0396.jpg
====================
Einstäuskon folderfri. Lilosof Referát na selurce. vinohr. Idružení ve Storsek due 20. réjna 1949. Úvodem. Merriara sé'cháme oparovat slova z Vraiàre 55/8-9: а ngpont rapisté mjölení má podobná myilenim värden, aui cesty vaše cestám mým, нате сеглачи pravi Hospodin. Ale jako zoro pron прого nebesa nad zemí, tak prezzšují cesty. mé cesty vaše, a mušlení má myšlení veie! A objèezné bývá toto místo zkládário pak, àe tu fde vůber o rechy cesty lidské, pe bu que jarotz. o nesmúruz pordil, and rispor meri uzšlením Božim vešrezen myšlením člověka. Vzpomente si, za jakéh okolnosti se on verse citugi: äätzatz Лелянок, вай мечого ит'вије расочишей, vèrdo Jar se réèlà, begenistrim. Božſim, regé ehee je ал chce rommem proniknent to často s pocitém radosinèvnění probléteatral šens sa vepschopitelné, aus, videlni на ochránci neportinitelysch úradhu. Bürich" jedněmi notez volazé: nesson millin Brièr pars mjölení lidské! Blárnorstrim qo komats wote mondrost Bon годи Pronáözzé ta pova v rápalu faréhosi povátného nadiem; jeminé se v défsnäch تمهله "1 /

====================
Scan0397.jpg
====================
2 cirroc už jednou pro viche distals výstiàného hesla credo quia absurdum. My si val uurime rolátité ques ustaviène pèspomínat, the far barhlavné pohanské je barské pols podien se lassuplnosti. Rékat & potèšením, se rorum lidsk' nestačí. пыши a 1 na chápání vèci Brich je notowez nebiblièré, aus protibibwèké. Pásmo mluví o rozumu почиши suyöleni rici in 4 a o i docela jinak: zuá také rozum dobrý (driel. 13, 15) rého clorida (Pidato 27,5) i mjölenin 1 spravedlivých, Eserà'è pou pravă. (r. 12,5). A parli jest rtéré myšlen to tatyba marné (Rim. 1, 21), nemi lot nikd жи yen intelektuální, jen rommová, рено 1.7. není to nedostatek romumen, istré převrácenost srdce - neboxje srdce rasisté zahásesé plányi(Mat. 15, 19). Cheete-li vak 4 ceni. Aus ( 1 souhlasime, ale rozt sime, se mjölení srdce liddréhe plé jest od mladosti jeho» (1. mesä8,21), d'eu vám musím odporoval. bu

====================
Scan0398.jpg
====================
O Právé far, pars nemuse být poslednim slovem o lidském és voté pesolatni prohlášení jeho totálni kätenosti, právě tak am nemuse het posledním slovem o lidském mjöleni, se je totálad zlé. Jual Hehom müäili zuertuent à bible vechea ha mista, Eterá раво досие иг hovorí o myšlení jedno uvedli zravealdných, کا ملک 3 11 Eteràèà joon pravá (Priel. 12,5). Kaze in dobre posiimmen textu o tom, že myšlení srdce lidse dého zlé jest od mladosti jehö», pridime à cousedstri ospravování. o potopo. Tehdá totie "vidèl Flospsdin, ce se pormnižuje plot loddrä peni a se by veliké myšlení srdce jejich netzlo ner plé po viècken as» (gen. 6,5); proto se rozhodl, se vzhladí se semo élovèra & recher jdré. A přece noé našel milost Není tedy slovo o zlém a Crièném ezilen posled nim soudem, posledním slovem, übriè poslední dovo má milost. pied Hospodinem. I ma

====================
Scan0399.jpg
====================
4/ а À tu je treba uvésti několik duléèitých mirt & Písma, parà se lo je milost, kda ruší mjlení lidská a 1 ворот восибай айёво рова же паркализе, je nebo jinar rèceus, eda rásahem Birt milosti je. де élovèk zrušen paròèto èlovèk anebo zda je obnören, obäiven. Zalmista se mocli (2.119, 29; 34) de Mar і Cestu lèvvou odvrat ode podisen: mine, a ( лий ! Rákon sous de milosti des Dejà mi ten porum, at détrèm почили at ho ostříhám cel'm *** $ a Zákona tvého жаат пури! Раховий турчание rým prade salmista (2.1, 1-2), se je blahoslaven ten élověk, jehöz lobort lákové His po di nono. rhez! Je v ㄹ Zákond jeho premyśluje duem d nocí. Jak patrno, cesta Brön milosti vede près táron a pres a N last risum, près premzèlem», à tárono Hospodinond. nem tesz lidské myšlení anulováno, prüsens, rýber je obräceno de pravému cíli. Proto právè před kèmi vermi, nichè some vyšli, kotiž o tom, se od

====================
Scan0400.jpg
====================
/ ngsin myöleni loddá jaro mujöleni Pürid, právè pied tè mito verès êteme (22. 55,2). Opast berbruns cesta soon, a élové k nepraxí myšlení soá, a necht se а varráti & Hospodian, & dituget se de уепросили r Bohu našemn, nett a nad ním. ( jest bosses de expuſtén. Apront registé myšlení má jako myšlení мате My teď mè vime, je opartit mjölem népravé neznamená opustit kardé а перенот во re je prislázáno myšlení; i vime také, "Neodgidet Rucha Párona tohoto od vst tých, ale piùèmišlovati budes o nom dnem, v noci, о alss ostribal a érnil siècko podle poho, coè psáno jest & nom.» (MR. (1,8). ! premzèlem 2 re roum lodden!! loddré má své místo. v Bosch plánech s élovèkçe, to ted nám. je nè docela patené. Ale par filosofii, se por má s n'è máme dies hovorst? Je filosofie»«»"premiſlování podle tèla (2.kor. 1,12) аливо де mâná taré pravá filosofie? minded a rinn Er deutečné kärdä filosofie po je mušlením repravín? a 0

====================
Scan0401.jpg
====================
6/ I. Co je filosofie? T. Rays biezum 1935, Zag Karl Barth mil 1 взво во и иначи а та známé incariés bohorloves na université & Utrechte 16 přednášek Po hlavních problémech dogmatielich. 0 a racàtra: wrončen pont celého exßen Hlz rènoráng pesto dva večerz otázkám rrad пола ретко posluchaoù a Barthovým odpovědom. Tehozy mluvil Barth také o pomèdren doginafilosofie, a prohlásil hned na Jarmile otevreme ústa, uè pue s'oblasti filosofie. A par hund dodal, se to plati oriem také o Prestan dém rázání a To je po a dogmatice. mém soudu pozoruhodný výrok. Alle es to je vlastne ta filosofie? tu se ocitáme na miste, na němě stroskotala spousta mysliteln zur tim, že chtěli na tuto otáska odpovidal, 1.7. že tuto otáseu perjali. Ale so byla základné chyba. Jarmile totié bychom prijali otáska, co je folisosie, přijímáme s otárkon ne podstatné dil odpovědi. Nebudu vás zavádět do tèèké problematite rekun veu kolik! chceme-li ríci, co filosofie jest, nepoMhahe a .

====================
Scan0402.jpg
====================
1 مسرح daří se nám nikdg ain vie nie wrárat, ein filosofie ar dound bla. A tato otásta fo Duteènion. plovossi právé nem ny podstatne for. My musime zahápet od otárty giné, lotis od toho, eim filosofie býti má, neboli pak hare dalis filosofování má spadat. зранал Aviar ani tato otárka nesmí být otárkon proní, nebot sama què pied pokládá, àe filosofie lu má existovali, se má své zadré poslání, a my se plame jenom, paké je to poslám. Grásvè behom ted měli racit otárkon, sola Je plisofie vubec dovolena, a je li dovolena, garé je její místo. Anak tad opet predpokládáme, se víme, лад орбк co to je filosofie, acroli jame právě před chvílé uruali, se filosofiri nenužème definovat. A hat heat purtáma Со Co si bedz máme poèit Jediná vie s filosofie, dostáváme-litas lakosjekto vessári lined me proních Eroeich? Tar se unišète reptal a тая do jisté mútg se har pháte právem. Ale prèse jenom a po mém soudu existuje jedna cesta о светпред chlouper 1 4

====================
Scan0403.jpg
====================
8/ cesta schudná. Vypoème od Bartha: jestwièe se vertáme v oblasti filierfie rechel tenkrát, regé obévième n'sta, привес rnamená to, jè alschon des rèkli. se лия z oblasti filisoße pro élovè la neut únika, že filosofièrà posice je rársvenn podstatne lidskou posici, èili se élovèk je filosofem nè lim, se je élověkem. (Kazbeh mit objasidrat, mehm proè mé Barthe prävdu ve wém tvrzení, masil beh vals vést dosti а да пат коко obtièniui sterkami, alespoù ve mém referátu radisi mit mietřím; mužeme se de somu vrátit dicken.) Abývá nzqui poslední firekat. ráéra, poslední námitka: féré hrich je podstatným ruaren olovèra a prèce nelse rivci, re élsvir má krèndt; proto nexplíná z uveгиме den'ch argumentu, je člověk má filoroforat, übré muse kome bisk гибе дк 3. taré tar, sè se má vienm filosofsvámi bránit neménò nèr se bráni triehn. Na tuto námitka bre odpovè dět přímo ven s velikimi pti obližèmi. unšeme var odpovědět reprémsé a 1 په

====================
Scan0404.jpg
====================
1 N 9 а Part Buch stwoüil élověka, portal 78, aby panoval, al podmanil semiав реий a aby panoval nad resbain morschen, nad шиновний ptäctrem nebeszém, & vad vielizem idvoèrchem, L'besibim se na pénii (Gen. 1, 26, 28). A gesteire je to moudrost a romammort, serre mis por Prálové Pralezé a Prinsata panufé (Päiel. 8, 15–16) par je ordem had sunce prètelnèsõn, je richar "panusté» rnamená, 1. 7. v sobě obsahuje haré rochar "filosofeste!". Kdyby byl někdo ještě na pochybách, per necké uváší, jak racal Adam panival: Edze nödmil Hospodin Buch se remè veliton poèè polní, à necro plactvo nebeské, privedl je z Adamovi, aby pobledil na no, r paré by jméno Eterému dáti mil Jak by piron, hak aby pomenována blar. (Gen. 2, 19.) Virsunete si, že Hospodin sâm nedává jména oném isvoivelum, nýbir je tu dává Adamoni promí vladar dign file úkol. Vidanète si také toho, re Adam dával gména sorratum pred pádem. A honeènè si spomente, dál jméno naprosto neznamenalo pròlepit na véc náreo, yen slovo. Výsledér иб, a roli narval Adam Pteron dann فة

====================
Scan0405.jpg
====================
९ 10 je riezon. Ve filosofen filoſofen. Jestlièe qui to ještò nèroho neне prèsvédèile, neztvà nèš uvést doAdam byl od prääten promí élévèk Hepronine. 1 a 1 Plad nexprudarnèjèn: raborem biblie rého textu urárat filosofièré princity, o`nèš se opírá celé rété hebrejské pak i novozákonní myšlení. ReAle pak jsem ur rère, to tre vèsmit gen suprotišni obličemi, nebox jae o rozsáhlon prási védecron, Meron by blo natus podniknout. Uvedu dues jen jeden wräßen, terá bude dopisté mitz navarovat na dušné bibliel! rüber promích versù e evangelia Janona. Suive var heh ekhil wé pat na to, podolement, de se problém filoso fre paro mušlenkovéleo, úsilí je problémem filosofiezm; filosofie může HK legálním problémemem pouse sama sobi. Filosofie sal vernávám – není odpovědnua aun theologii; & philosophia nec anciulla theologiae, nec ancilla soientiarum; повы вайна. aui vèdè à védáim. filosofie ge phledem E ostalnim oborum liddré évunosti autonommé – d'Edjè oršem & nimi casho обет в бало velice since soavisi,. а не рійнизки – -

====================
Scan0406.jpg
====================
O poddan's Bröném, to jest Brube jazém bezprostredinim mená, se raèdé zmotlování pastnosti filosofie je vysnětlováním town har, se thesnem. TT. ""Logos" pro doms; logie a musí být rákladem pro folossfiù paro jest polisofie základem pro theologia positioni vědz. (Tak na pisoudil Rádl.) bebrejském Tul 11 milen. Je Pánem. To suapirsv réckeh viz: strední část z referátu 11.10.49 a V ~ 45 reßle dösen a voláité. národních désin? trocem nétolik plov řádu v cisin, nepräteldkém côté.) 0 (1 muiden sohnn Kieständdé filosofie paro odtar starizákonního myšleni. Hromádra ve mêm lení a rivité» waruje, jak "reformace je mnohem Erstiätèför de olověka, Eseho я дево птимоги говоритовет неё часовега theologie. Reformačné milén glüènse moting spekulativní a mystièké a chee Kiesländer suzumys–

====================
Scan0407.jpg
====================
d /1 при zbudoral arkeons & theolozselon soustan ver jediend na sákladud «biblièré». » Ale भद्र Hromádka ptá: "Jaká je to nake farà theologie, která vuité gala su se eirler a я z reformaéního rápasu? vernamené theslagte, reformace rockled cirkve a treba chce list obnovitellon érté cirrve a pravé biberaré theologie? Plade na mesto Kays reformace vélafprièré substance a азвити Eagé pripoВова Жи зрененево а miná, se neznáme jinal Boha, vor jak je nám nemi schteil Kristen, him theologie ve mé vuitèini soluVäast reduunisti snemièmèna? Végzt– Eu podstaté theologie patrí Mladi! Mah Vital ( 1.20. Zürrizenéum a pommorému pomání Boha. Muse mit 2 reformare won filosofie?» (d. 402–3) Tag se Hromádka dotýká rákladni odai, Meron beh ebtèl dues rakoniert sous referät. 12 – Hebrejdia filosofserá tradvee bla pierniena obcorsi'm náporem antièrého aulika poſtézila na Alontà myšlení;

====================
Scan0408.jpg
====================
O stalet. Bound netzl vak grönán не porus na hebression filosofieron tradiei Eritiek navárah. Nase therlogie bude mar do té doby poplatna sobo disim filosofiion, dirnd nebade mit tuièmost se opiral o filosofi adérvátréjör, o filosofie reformačné, o filososie Ereständion. Therlogové sami гори orem tuto foliripsi nemotion zber marsi var pamatoval dovat ; ма 1 na to, se mass mit Mladen, istal úsilié 0 sehr zbudování. Volásté par veramenièré bunt musí být provárens úsilim úsilim & san hovon novon filosofie, nebot gen na novém filosopérém sárlado je mirno mises pièirt pièsté dogmatièré probléns, Eteré pon pro decumenismus jednou z neprotivul pickázek. Je to Hlaven pros : посліва metafrika holdersin défin socialní věc a ekonomike. 1 zpit od здік пас Змікія, разни зналад a důkladného roborn tohs, o èem jsme о даже dues hovvirli jaro. "Logn". 0 (1 13 مالک سفار