Etika II
audio ◆ bytový seminář, česky, vznik: 15. 9. 1986

Etika II

15. 9. 1986

KAZETA 1

STRANA A

[PŘEPIS Z NEWTONA:]

Jak my tomu tady jsme samozřejmě může to být chápáno taky třeba jako vědecká obor obor nějaké vědy ale to není naším zájmem to co o co oč nám teď tady to je etika jako filozofická disciplína a tzn. že to je teoretické zkoumá minule sme si teda já to budu říkat znovu minule prostě tyto slyšeli tak jo je třeba rozlišit etiku morálku v češtině ten jaksi musíme si zvyknout na to ve filozofii to není jako vědě že jenom zřídka kdy slovo má u různých vědců jinej význam vždycky se úkol to vyskytne jenom na začátku a pak se to nějak zaběhne a všichni už to používají stejně aby se dorozuměli vůbec ve filozofii je to jinak každej filozof má jinej píší pojďte je jiný to předivo těch kontextů v nichž se ten termín váže tzn. dává tomuto jinej jinej význam je to opravdu teď opravdu je to teda obtížný tak i v různých jazycích je to jinak takže my tady budeme rozlišovat mezi etiku morálku v tom smyslu že etika je disciplína teoretická je to kus filozofie a morálka je to co jsi etika stanoví jako předmět se zkoumá tím jsem se vyhnul co to je morálka a že protože i to budeme muset upřesňovat protože je rozdíl mezi morálkou ve smyslu mravnosti a morálkou ve smyslu mravních zvyků zvyky zvyklosti nemusejí být jenom vždycky mravní mohou se týkat také růst z nich oblastí jiný šéf ale pokud jde o zvyky nebo zvyklosti návyky mravní taky o něco jiného než mravnost těmi návyky zvyky se zabývá a dostatečnou měrou věda sociologie psychologie sociální psychologie a ještě další řada dalších oborů třeba kdežto na mravnost věda nestačí proč si řekne účastnit prostě něco jí uniká nemá věda nemá v dostatek pojmové pojmových nebo myšlenkový prostředků k tomu aby se z chci aby uchopila aby se dostala se přístup u mravnosti jako celku ke všem jiným složkám všechny rovin tak rozrušil jsme to jenom předběžně a neřekli jsme co to je mravnost neřekli jsme to proto poněvadž to říct nemůžeme na začátku na začátku

===

00:04:24

to je předmětem našeho zkoumání co ten že nemůžeme říct snadná na začátku ale je evidentní to jsme si vyjasnili že etika je filozofická disciplína jejímž předmětem mravnost a že mravnost odlišujeme od tzv. mravních Wikov tím jsme si totiž umožnili potom někdy v budoucnosti další krok vše když se bude říkat jiné země jiné mravy tak to se týká právních zvyklostí ale otázka je zda je skutečně taky různá mravnost pro různé doby prohru pro různé země a podobně takže to necháváme otevřený

===

00:05:28

a tedy to teoretické zkoumání etika se může nebo spíše musí ubírat dvojí cestou ta 1 cesta znamená zkoumání povahy mravních situací nebo mravní situace

===

00:06:00

tzn. zkoumat které je struktury lidské situace jsou základní důležité pro to abychom tu situaci mohli nazvat mravní nebo abychom sem mohli tou situací zabývat z mravního hlediska 1 cesta a druhá cesta která aby mohla být nazvána postupem morální dynamiky nebo nebo která by chtěla postupem který analyzuje morální dynamiku nebo čemu Hejl říká dialektiky ku Moja morální dialektiku tj. sledovat ten pohyb zbraní situaci že sledovat ten časovej moment jo moment

===

00:07:35

když se to můžu to slova dynamika tak jak známo sociology používá takových dvou základních metod liší se něco analyzovat se tím chce zabývat jednak je tzv. sociální statika nebo sociologická statika a potom je sociální sociologická dynamika ale je to trochu nepřesné protože nám tady teď bude o něco jinýho maličko jinak tedy ta statika je nevhodné slovo především že když mluvíme o struktuře tak tím nemyslíme statiků poněvadž ta struktura vždycky biologická jenom nám kdy o to že existuje pro morální situaci je důležitý ten časový rozměr v tom smyslu že struktura byť časová být dějová je poměrně časově málo rozlila do kdežto tady maminka jak jsem říkal nebo dialektika ta je vždycky rozlehlá přesahuje tu momentální přičemž moment myslím průřez okamžitý nýbrž prostě nějaký nějaké rozumné vymezení časové že je třeba podle toho oč nám půjde morální situace může být záležitostí několika minut může být záležitostí hodin dnů měsíců může být záležitostí několika generací může být záležitostí atd. že jenomže přece jenom je rozdíl jestliže mluvíme o morální situací toho určitého člověka a od těch složkách morální situace které život toho člověka přesahují zásadně to je například že je dítětem své doby tzn. že patří do určité epochy do do nějaké kulturní nebo civilizační oblasti Mora situacema její tyhlety hrozně přece jenom zabývat těmito rozměry je něco jiného než zabývat ať se jim momentálním což nemusí být jenom ty minuty že a tím aktuální rozhodování toho člověka když se třeba rozhoduje mladý člověk jestli bude studovat nebo nebude studovat nebo když bude studovat tak co budeš studovat nebo když bude toto zaměstnání bot nebo ložního zaměstnat to je dlouhodobá záležitost to není on okamžitě tam mají velký velký význam ty perspektivy do budoucnosti ať už jeho odhad správně nebo ne něco jiného je že s tím rozhodováním je každý člověk zasazen do jistých jaksi časově daleko rozdíl ne ne ne nepoměr čitelně rozhlíží struktury a ty jsou významné pro morální situaci ty nejsou dány já jako něco mimo dobro zlo bližší taky mají jisté jsou morální stránka tak jež o tohleto proto se nebo není nehodí tedy ta to slovo ta sociální statika že nebo ta morální statika protože to vypadá jakože stanic je mormon morální situace nebo právní situace vždycky dějová je to vždycky situace která se stává dál děje ale tím se chtěl říci že existují jakési momenty dynamické které přesahují obvykle i vědomí ale každopádně život jednotlivce vědomí v tom smyslu že si to člověk není vědom možná že lepší slovo je ta dialektika tam má ovšem zase tu nevýhodu že u Hegela je to ta triády asi 8000 klad zápor syntéza a že teze antiteze kdyby tam tenhle ten pás nebyl tak aby se to velice dobře hodil ještě tak i z jiných důvodů k tomu ještě no a teď otázka čím začít jsou tyhle věci která ta cesta má přednost už v téhle věci není jednoty a různí antičtí myslitelé dávají důrazná jinou z těchto dvou možných cest je to jednak protože není shody o tom co je mravnost jsou nejrůznější názory nejvyšší interpretace to jevů ale jsou i nejrůznější výměry pojmu mravnosti takže ten jev sál je chápan vlastně jako jednou tak podruhé jinak je to vždycky jiný jev ani v tom protože jak známo skutečnost kterou se chceme zabývat test kterou tématizuje vlastně jakoby vykrajujeme pomocí pojmu vykrajujeme z toho chaosu tak komplikované a všelijak navzájem propletené vůdců sítě skutečností takže podobně jako historik když řekne že že třeba středověk končí Kolumbovy objevením Ameriky a tím začíná novověk že tak vlastně stanovuje hranici poněkud libovolně jiný historik stanoví jinak v ČR někteří počítají třeba u nás Molnár cítí husitství a dokonce i o ty před husitské postavě Koval Hauser mi víc Kroměříže a podobné počítá už reformaci říká u první informace no a jiní zase například marxisté naší jako je třeba Kalivoda a jí tvrdí že husitství patří to říkal mimochodem nejenom marxisté ale to to říkal to říkal třeba pekař že husitství je ještě plně středověká záležitost a tedy reformací nepočítá marxisté když už se to načal ty zas zdůrazní ty společenské třídní vztahy že a tedy uvažuju o tom zdá husitství už představuje nástup buržoazie tedy nové třídy anebo ještě ne a z toho důvodu teda udělal jakýsi kompromis u nás to matce razil že husitství je tedy považováno nikoliv za revoluci a že revoluce začíná až s nástupem buržoazní třídy nýbrž revoluční hnutí jo teď si pomohli takový trik ale na tom je vidět jak z toho jste ten vývoj historický prostě ten nemá z nějakých sama svých vlastních předěl Johne nenajdeme tam opravdu hranici podobně jako jsou stanoveny hranice států když tam přijdete na to místo tak nevidíte žádnou čáru tam prostě mezi přecházejí a louky a tak dál přece to stejný podobně historii v nenajdete celou nějakej mezi středověkem novověké prostě je potřeba mít nějaký jakýsi pojetí a podle toho pak stanovíte po jak pojme ten středověk pojmete nově tak stanovíte kde je ta kde ta přestupní stanice a podobně to je i v ostatních věcech tady konkrétně tedy co to je etika nebo co co to je mravnost a tak da to je záležitost právě na rozdíl od vědců kteří se snaží o to aby všichni mluvili stejným jazykem aspoň v jednom oboru tak ve filozofii ten základní přístup se promítá do jednotlivých přístupu k jednotlivým skutečnostem a u těch jednotlivých přístupu v tom jak se člení ta skutečnost jak se vidí jako jakoby rozčleněná a tzn. že každá každé to slovo i když mají slova stejná ti filozofové tak prostě v ní de facto pomocí těch slov pracují odlišným způsobem pomocí téhož slova pracuje jiným způsobem test má tam zatím jiný význam jiný pojem a jinak nikoho jí to co pak lze tím slovem které se vyskytly u toho druhého myslitele takže protože není shody o tom co Emma rovnost kterou se etika zabývá takže není jednotné etiky každá filozofie odlišná filozofie má svou odlišnou taktiku tzn. že nyní společného že ale jsou základní rozdíly tzn. není-li schody o tom co je předmětem Chile tématem etiky no tak co nám zbývá buď si to nadefinujeme a bylo jasné s jakými boj pracujeme a pak ovšem nemůžeme jinak než to učinit dogmaticky test já tady nadefinuje určité poměry to musíte přijmout jinak jakmile budete mít jiné pojmy takhle dobu to tak často stává že že že prostě se používat slov obě strany choděj mluvěj jako jako 1 poškozený mohu se že jenom že to stejně zní

===

00:19:22

tak tam navíc to úplně stejně zní že nejenom podobně ale zatím je něco jiného anebo druhá možnost je že se uchýlí výjimek prostředků který je vysloveně jenom prostředkem a relativním prostředkem který někdy má své oprávnění tj. ke genezi ten přístup genetický či historický tady se dá říci má někdy a mně se zdá že tady právě na tomto místě jistou metodickou výhodu před tím přístupem který musí nejdřív definovat pojmy s kterými pracuje pochopitelně že i když bych já jde ty pojmy definoval tak vám nezbylo než je přímou a z vašeho hlediska by to bylo věc poněkud nahodilá a protože tak velká nejasnost v tomhle oboru tak ta nahodí dostávají proto aspoň trochu tam toho genetického hlediska zaveden ovšem toto hledisko má také jestli nevýhody musíme si ho těchto výhod být jasní vědomí ty nevýhody většinou já jsem nebo zabývá či možnýma jaksi co se namítá proti genetické metodě no a já jsem si toho užil dost Patočky tuhletu tu genezi nikdy nemělo neměla ráno tak ta námitka a to není Patočkova námitka teď řeknu takovou běžnější námitky nemáme jasno co to je mravnost tak jak můžeme sledovat její vývoj že to je ten námitka když se nedomluvíme přede čeho genezi budeme sledovat tak pak zcela nahodile přičteme třeba hmyz za předchůdce člověka když nevíme nevíme domluvíme se tak tam zaplete něco tam nepatří

===

00:22:14

z tohoto důvodu třeba Masaryk o tom se většinou jaksi takhle mluví a do konce ještě rád to to nám v závěru dějin filozofie to tak jako zopakoval tak vyostřeným způsobem to se už teď citoval že toto 3 to co se mění se nemění říká že jako ironizuje celou tu koncepci tedy Masaryk říká v otázce sociální třeba napřed věci potom vývoj to se ovšem špatně obvykle vykládá je to nápadní protože to tam se dá ocitovat že ale Masaryk tím neříká vůbec že jsou tam věci jako substrát či substance a vývoj že něco co běží na povrchu to vůbec Masaryk odmítá že Masaryk naopak je je v tomhle smyslu takový spíš procesuální myslitel blízkej mají hadovi v této věci prostě přesvědčen že výboje všechno všechno ve vývoj nic není bez vývoj to všechno zemní ale z teoretických důvodů zmrazil logických důvodů je třeba si vyjasnit když mluvíme o vývoji nejprve boje o věcná jde ve vývoji co sleduje že vývoj či proto napřed věci ten metodická záležitost ta má své jisté opraví ale co tzn. teď už ne rodina to co tzn. my se k té otázce mimochodem ještě bude v Praze co tzn. když se chceme na mravnost podívat genetický test jak mravnost vznikla jaká je geneze mravnosti vezmeme-li ten vývoj váží tak bychom se dopustili jistého ukrácení té myšlenky vývojové kdybychom trvali na tom že to musí být vývoj mravnosti poněvadž když nám jde o to genetické hledisko tak my se chceme tázat jak mravnost vznikla ale vznikla jenom tak že vznikla z něčeho co mravnost nebyla když se teda dáme po genezi tak se zeptáme po to kousků vývoje mravností když už byla jaká byla na začátku a jak se pak vyvíjela a jaká je dnes nikdo už nám jde také o to jak to vypadalo když mravnost sestávala rovností z něčeho co bylo před vraty v tom by naopak vadilo jsou to pouze v tom by naopak vadilo kdyby kdybychom si řekli napřed věc mravnosti bychom se nikdy k tomu vzniku mravnosti nedostal já si myslím že právě v našem případě to bude velmi důležité si uchovat ten tento moment vzniku bratrství z čeho nedávno vznikl

===

00:26:29

no a samozřejmě to z čeho se vyvinula mravnost když to takhle to je něco jiného než pravost mravnost vznikla s nadšením něčeho co rovností

===

00:26:51

na tom případě musíme obojí odlišit a potom co je naším cílem že modelovat to myšlenkově tak kvůli tomu vůbec ta otázka geneze je tak významná že že my se pokusíme když vezmeme v úvahu tu genezi my se pokusíme ty předěly stanovy myšlenkově samozřejmě vztahový tak aby to jeho jisté konsekvence které budou ve shodě s nimi pozorování protože my máme k dispozici logiku pro sledování logických souvislostí a tedy i my můžeme jít dosti daleko udat celou řadu kroků důsledků určitého pojetí a dům se u jiného pojetí je zjistí zda to jedno pojetí nebo to moje pojetí je blíže té skutečnosti i když stojí sambu konfrontovat těžko může jak můžeme konfrontovat pojetí novověku s nějakým skutečným novověk nové vypadá tak jako vymezím že tito muži aby pracujeme s tím určitým pojetím novověku tak že NATO jaksi přinese nějaké konsekvence a ty konsekvence třeba už budeme moci konfrontovat se skutečností že takhle to dělá my jsme ukázali táta moderní astrofyzikální kosmologie taky nemá možnost se podívat jak to vypadalo na začátku ale modeluje to tak že prostě vymyslí nějaký pojmy vymyslí nějaký konstanty začne s tím počítat a teď zjišťuje jaký to má důsledky já to samozřejmě do počítače ač to vlají strašlivá lámalo a ten počítač vyhazuje po třeba milionech let jakým změnám pak dochází v tom modelu a teď zjistí jestli to odpovídá tomu co můžeme pozorovat nemůžeme pozvat začátek ale my můžeme modelovat myšlenkově opak konfrontovat ty konsekvence s tím co už pozorovat můžeme něco podobnýho províst tak i s tou s tou rovností že my můžeme stanovit ten předěl mezi tím co ještě nebyla mravnost a co už byla mravnost různým způsobem ale má to se konsekvence které potom můžeme konfrontovat s tím co už určitě možný předmětem naší zkušenosti a teď když jsme si to takhle připravili tak si uvedeme 1 takový myšlenkový model je to nič výrok z aforismů zvůli moci číst

===

00:30:27

v tom aforismů je to další a vyberu jenom točit se bude zabývat to nejpodstatnější pro nás tam říkám výrok toto morálky mluví v množném čísle ne morálka morálky jsou výrazem místně omezených úrovní řádu nebo v řádu úrovní mnohoznačné světě lidí na první Boleslav ne druhu neprůstřelný pane úhledné ale hned si to vyloží je Moravy jsou výrazem místně omezených ta věc řádových úrovní a v mnoha značném světě ten aforismů totiž mluví o tom že člověk v protikladu ke zvířeti má velkou plynulost navzájem protikladných protivný tedy protikladný zubů a impulsů a že tuhletu růst velkou úplnosti protikladných soudů že ještě se jaksi nechal v sobě narůst ještě že čili že vlastně před křičí ještě o to aby byla větší potvrdí přímo říká že teda je je vypěstovala si vypěstoval o grog rozumí německy tak je to tak menší hádky Inge z jejich zatím je a je chvíle v Gize plyše který hýbe Cúth i pouze Jindřich Cruz ke Sus teď jo Bůh je teda vysloveně to vypěstoval

===

00:32:41

no a to pěstování spočívá syntézy čili ta plnost tam je nesmíte izolovaná a on to pěstuje aby to dostal jste syntézy a díky této syntézy Terek které více nebo méně dosahuje které úspěšnější nebo méně úspěšný díky této sítě mezi těch toho zmatku to jdete Multi City tech pubů a impulsů který díky této syntézy se stal pánem země

===

00:33:30

čili tady vidíme v tom se budeme věnovat chvíli protože tam mnoho důležitých věcí především rozdíl člověka od zvířete v tom že teď říkat co má zvíře ale člověk má velkou plnost a jaký to je přítomní a jiné chvíli ale těma plnost protikladných test zvíře zřejmě buď nemá plnost anebo nemá protikladné což je absurdní ač má protikladné póly to víme takže zřejmě nemá takovou úplnost nemají tolik zřejmě u člověka výcviků tak absurdní možná pak víme že že chybí ale to je fuk jde o to co myslel míče

===

00:34:51

a co udělá člověk u člověka je to tak už tím dán rozdíl mezi zvířetem člověk ale člověk se s tím nespokojil ale pokouší se ocitl té díky této syntéze pokud se podaří se člověk stává pane všeho tvorstva pánem na zemi a teď hned další věta kterou jsem ocitoval že že morálky jsou výrazem místně omezených úrovni řádů nebo řádových úrovni mnohoznačné sítě tzn. morálka je pokus místně omezení kus test do oka lokálně omezení proto jsou různé morálky od syntézu která ovládne ty půdy a díky tomu že ovládne půdy pak půdy jsou kus přírody díky tomu že o ovládne tento kus přírody ovládne přírodu posléze celou stanete pánem zemí

===

00:36:07

no a ta syntéza je proveditelná jenom tím způsobem že se stanoví jiný jakýsi žebříček hodnot o tom říká Lang ornou čili řádová úroveň nebo úroveň za řádu nebo bychom to převzal jo je to je to prostě jakýsi řád který stanoví kolik Frček má ten kterej puč podle ničeho takže ten utkají máte Frček nejvíc ten se stává pánem tento týden ty sračky to jsou jako o vhodnosti odloží minul branku urnu jak bychom rádi hodnot jo prostě je to je to úroveň hodnoty že nebo prostě když se sejdou 2 hodnoty tak která je rozhodující té hlavní že srovnáváme máme 2 morální příkazy a jsou proti sobě tak který má přednost víte otázka která urnu

===

00:37:35

no a tedy v tom mu Teplicím v tom v tom trochu z pálené světě těch klubů je potřeba jaksi nějak vymezit nebo stanovit ty úrovně hodnot nějakej řád do toho zavíst na pochopitelně podle okolností místních časový proto říká jde lokál Schling místně omezený soud morálky každé situaci je tam morálka stanovená pes takže dítěte hodno morálních je stanoven přiměřeně té situaci proto jsou morálky uvádění v množném čísle a teď říká strašně důležitou věc že tým morálky

===

00:38:58

jsi zavádějí pořádek do toho zmatků půdou tak aby na rozpory těch důvodů člověk neumí co zas a 1 vydrž svůj standard menší dny jsou korun dekret tj. ten zmatek které mu na začátku jehně říká plnost píše bene přednost protikladných povolají úzu protože člověk je plnej protikladných impulsů a dům na tu proti Kladno ne na úplnost jednotu proti Kladnu by úhynů a proto potřebuje Mora která do toho zavede jakýsi řád takže neúčinné nýbrž naopak stane se pane země a ještě to vysvětluje potom to že trošičku pád dolů že v mém soudu jste to už trochu jako tak ukrojil a tak tedy 1 puč jako pán jeho Protiva jejím oslabeno ale také s jejich měnu jako impuls kterej se stává povzbuzení a Rájcem tady říká Zajíc povzbuzení pro aktivitu činnost toho hlavního kůlu čili už to není protiklad nezvládnuté jiní nýbrž jedno je i jaksi má rada 1 má nadvládu nad svou proti mohou a je tak podívat tam není zlikvidoval anální když funguje jako Rais pro pro pro ten hlavní díl se zároveň ukazuje že ta morálka že vlastně se stává jakýmsi jakousi ideologií pro ten 1 tudíž která ale moudře do toho zapojuje i to co nemůže zlikvidovat patentů se dá zlikvidovat takže jenom se tam on jaksi odstraní na druhé třetí místo ale dám nějakou taky možnost aby tady byl ventil tlačí aby se rapu 8 bouřit by měl přiměřené místo aspoň trochu přiměřené místo s z takového ne ne kultivovaného v úvodu se stává boj impulsem pouhý takový takovou výzvou pro ten hlavní tohle tam říká i vy tam chodívá tenis je vlastně starý Bartek oni nějak extra hecují když jej Zajíc živí a tedy povzbuzují ten hlavní typu já nevidím tu protivu nebo nedej ten rozpor to chce ukázat tělo no dalo by se to určitě jestli chcete můžeme se dopustit ale ale mně je to je to známá věc například všichni abychom zůstali u něčeho méně méně háklivé ho tak tak třeba chuť k jídlu a teď no tak prostě tam kde je u gurmánů tento puč povýšen na jedničku no tak tam vede k tomu aby se ten dotyčný přežije ale sami dobrota nepřežil sami most bod do hor tam dříve nebo později vždy znovu skončí tím že že moc po špatně když někoho už vězí jen se na to podívá tak to je Protiva tomu aby tu ke nechutenství to je odpor aby jakým způsobem se odpor k jídlu může stát povzbuzením máme díky jednoduchej způsob vymyšlené jej v na různých takových z společenství k normálu u ale už dávno předtím ve staré Číně zejména v době úpadkové no prostě 7 až k prasknutí bank sešli kdyby tady rád ano ano ano na naftu dnů prostě ten odpor který jaksi vyústil v té gejzír a mnohé byl na náhlé rajce Net proto jíst jíst zasedá znovu to mě napadlo prostě že nebo orgán anebo tomu že by obrátit u někoho zase třeba to a i já nepochybuju o tom že že třeba takový toho teď hodně nízké ideálu a zpětně svěsil dolů že jistě pracoval taky s tím že na hlavní místo dá samozřejmě ten ten buď odporu vše nicméně kdyby skutečně měl mnoho odpor k jídlu a netrpěl nechutenství no tak pochopitelně to není žádná pořádná zásluha že ji má chutí že on musí aby to byla zásluha být oblast práv nádechu těžbu skutečně na na jedničku na tom návrhu žebříků tak musí hecovat takovým všelijakým podnět toho aby měla co vládě aby platila sama se později tím že 3 cíle moku díky že ti tam jsou takový dalo by se to ještě lépe vy na jiných ale určitou teď necháme my jsme přišli na nějaký pěkný příklad tak těch 30 poněvadž vždycky zváží já to jsem připravený příklady aby mi Afriku od té anglicky trochu to nic dělat uvedl celku je to tak důležitý řekněme pro náš případnou hutích je určitě že jo jestli to chuť no apetit no je to otázka jistě ale no tak já prostě jistě má každé zvíře člověk po půl jo jasně parků pud sebezáchovy už něco co jako jeho subtilnější ale u jízd má každé jak se narodí se na odeznění toho při NATO už by si řekl kdyby se dal ty případy tak hlad ten výkup hlavou Máří zvýšený počet ovšem na to dívá víc teda AHA to je to jenom a sice osnov budou letos dá mluvit o protivenství proti lenosti no to pročistit a oproti no to je za papír nějaká možného tak samozřejmě podívejte u zvířat je zřejmě to tam neříká na tom místě já jsem se

KONEC STRANY A

STRANA B

U zvířat neříká že to je protiklad toho člověka díky zvířat to nějakým způsobem je uspořádáno hmoty když se dělat požádají sami zvíře ty zvířata datum mnohost úhlů a tak je táhnout budu a taky protikladných ale oni na tom vinu člověk na to ale zvířata a ne že něco je rozdíl Leeho člověka to má nějak tendenci hře přerůst třeba zřejmě ničema za to myslím neprávem protože právě ty ty novější auta nový zas můžu proti tomu jistě jenom jiného jiného myslíte že ale pravda je že je to trošičku takový staromódní tohle říkat že naopak jako v tomto století je řada myslitelů kteří poukazovali na to že je člověk vlastně nedostatková bytost že teda ty instituce má málo a že vás slabý a proto že musel začít pracovat na tom intelektu já bych to jistě nedělá ať od přírody hrou línej ale musel protože se dostával situací stále komplikovanější dále my se k tomu tak

===

00:01:56

takže u zvířete se údajně organizují sami zřejmě podle ničeho ale u člověka vzniká zmatek jak to říká kde to bere to se ještě a morálky představují různé pokusy jak do tohoto zmatku pubů zavést nový pořádek pořádek který už nevyplývá z klubu nicméně který jakoby dává jedině umí větší prostor ještě druhý to je Uničov výčet tedy nevysvětluje proč a jak nastal onen nepořádek lidských bude proč u člověka ta situace co do sudů liší od situace u zvířete počítá s ním jako zničím ničivý ten zmatek čemuž došlo u člověka je ničivý zmatek já nevím jestli to má smysl já sám si myslím že byste to dalo vyložit nevím za správně tak že tomu se dostaneme že člověk který je nadán vědomím které strukturováno slone a který je schopen slovem eventuálně rituálem slovo jenom ty první rituálu si přivolat skutečnost která není jo to je to co zdůrazňuje třeba a jde na povaze řeči to tj. že že slovo může přivolat zdálky takže slovem může člověk přivolat pud kterej momentálně funguje že o obří a už měsíc no s gescí nebo jinou plodinu prostě jenom to řekne může to tady a že to je je známo primitivů když když řeknete to je probít do novin nebo kde já nevím jsem točit takový nějaký dětské literatuře že něco vykládal myslím že to Danovi že Ropid vykládá plátkový vůni jam a řekne slovo poznat předtím ho učí jak se jmenuje že já ten už to pochopí trhu a teď tam řekne slovo já nevím co řekněme ty kryté blbost úrovni za ANO ale řekne a ostuda zdráhá jenom se řekne slovo tygr a on zda protože to slovo magickou moc až do přítomnosti přitahuje přivolává to týká ještě nerozliší představu od skutečnosti prostě když se řekne tygr také označení tygra a tzn. že tady tedy tato moc slova na to už by se dávno zapomněli ta je momentálně důležitá no a co tzn. že člověk vlastně může ten to slovo a jeho moc magická způsobila že do těch bodů se dostal takový strašlivý zmatek protože si kdykoliv může vyvolat přivolat nějakej ten půjčte Tree pilot toto žene ho český buď je takový této jinej který přijal tzn. to co co zavání jo což žene ho žene člověka nějaký akci jak prostě poměru s na to vzpomenu a už to dělá tady viděla všecko najednou to nejde útok zvířete prostě to zvíře když jenž zralý tak hlad nemá ale člověk je nazvaný a řekne hlad jeho vybudování to taky tak sexu za vozy patří vše co vám to naopak to například v literatuře filmy a tak dál ta hyper sexualita ať se moderní literatury a jiného umění způsobuje takovou nenormální přemíru sexuálního prvku v lidském životě že naprosto nenormální říct když se dostali potence zvýšené hlučnosti no jistě této potom důraz všecky tyhle ty doby dá se to vyložit na mnoha mnoha příkladech kdy o tom že člověk slovem to tam u ničeho není mně se zdá že tohle nedocenil ale ten zmatek by se dalo vyložit tím že člověk se svým vědomí může upnout k věcem které jsou momentálně ne aktuální z hlediska tag techniků nebo z hlediska potřeb velmi velmi takovou tak takovým rozumným způsobem celou věc řeší škola FOD fond ex kilowatt Zeman o tom kolikrát vykládal že tam se mluví o tom že jaksi tam ho spíš o instinktech než uteče a to protože ty instinkty jsou dobrý komplexnější složitější představu jakýsi celkový celkový rozvrh když to prý to je to je jakási tendence jenom rozumná do instinkt tento integruje už ta Zítek za kterou požaduje požaduje Niče je zajišťována instinkty a tam u tý ex von ex kilový škole tam se mluví o akčních systém že ty až systémy jsou si ovládány instinktem tj. jsou to jakýsi instinkt sdílíme Wallis ale spuštění toho mechanismu záleží na nějakých impulsy tzn. tygr nemusí rozvažovat on by nedošlo ale prostě jaksi nedostává se do do takových situacích kdy sir sýr rozhodovat jak šlápne jaký skok udělá při pronásledování kořisti ale hold jeho ale jak spatří kořist za předpokladu že natažený no tak se spustí ten ten mechanismus instinktivní ten tzv. akční systém a ten běží takže ten ten ty jdete nebo nějaká vašeho se to zcela poddá dá se k tomu instinktu jakoby k dispozici do ničeho nezasahuje nechte za tomu instinkt toho jak dlouhá že nic jisté jestli tyto řídí už úplně sám autor dopadne dobře nebo špatně to jistě když to nedopadne dobře tak jsou zvířata který prostě jako lev který prostě do dnes výplně konsternován a už se nepokouší protože naopak jsou jiná zvířata jako například puma krát to nepovede napoprvé textura zaútočí podruhé každý to zvíře má ty akční systém jinak zařízený ale jsi na tom důležitý že to je celý systém to není to není to je systém celý rozsáhlý akce kterej je jakoby promyšlené dopředu a ten tygr kterej ve chvíli kdy se stane otrokem toho systému už to začne že to spuštěno tak jenom tam vyplňuje detailní stránky toho tj. například samozřejmě do toho celýho plánu tý akce nemůže být započteno že tam 12 potoky nebo žádnej protože hit on tam tohle to tam dodává kvůli tomu máte teda zrak a čí já nevím co všecko že ale v tomto neovládá to prostě celý slouží taky tomu tomu plánu že a teď jde o to že ve chvíli kdy kdy je tam zas jaksi když tam zasáhne slovo tj. myšlení mluvení a takovýhle věci za v tu ránu do musí tam nastat zmatky protože najednou víte kdo vás zkoušel hrát někdy dá na nějaký nástroj že nějakej čas hraje co to je když už umí perfektně nazpaměť perfektní bez chyby zahrajete nějakou věc pěkně ten utrhl a teď když schválně se rozhodnete že tam na něho dáte pozor nejenom řešit až šílený kopance pak jste se něco naučit tzn. vy jste zatlačili nějakou akci na nižší úroveň pouhé lhůty v tom v té chvíli každá intervence kontroly rozumu kontroly vědomí Jan Šíma pokud teda se zase naučíte jako to dělá nějakej vysokej výkony umělec toho jak si teď izolovat aby aby abyste mohli dávat pozor je jak který prostě kam sáhnout jak moc atd. a přitom ta rutina zůstane všeho se dá taky naučit stát může se i toto se může zdát rutinu ale důležitá věc je ta že ta intervence kontroluj může znamenat z zavedení nebo způsobení zmatku v té tý na tohle to se stalo člověku když ji vzít přestal být zvířetem že v tom momentě kdy začal se please začal teď se do toho jak moc instinkty fungujou že lety jestli začít já bych to takhle vznikl ten zmatek pominu soudu by se to tak dalo vyložit ale to neříkám či protože toto jsem se pokusil interpretovat bylo srozumitelný kde se vůbec dostal vítěz nevysvětluje proč a jak nastal ten nepořádek britských ovšem pravda je v tom jistě mu dáme zapravdu že ten nepořádek ten zmatek v Brdech chápat a impuls ze a my bychom ještě dodali instinktech což je tedy právě protože nebo o systémovou záležitost a ne jenom tendenci ten skutečně byl schopen takovou bytost jako člověk úplně zničit ten test takovej že teta táta tak ta zkušenost toho jak Čech vypadne z té přírody jak ta příroda už se k němu chová cizí země jako nechává na holičkách konce otce situaci kdy neví si rady že to je to je věcí mají zážitek těch prvních lidí a odtud ty ty strašný sny že ty noční děsy atd. jsou ještě přežitky ty toho původního děsu člověk vypad přírody a začal si to uvědomovat

===

00:14:35

člověk který podle ničeho potřebuje nějakou morálku rovnost aby nebyl zničen rozpory mezi různými půdy tohle to je tedy vlastně jeho poslední text nebo dá se říct poslední text ale prostě je to věc kterou Nicku nedokončí on na tom několik let pracoval že a nedokončil to je to vlastně zůstalo of Forest mech a teď a na navíc ještě podle plánu tady taky zanechám dokonce několik plánů nějak měnil tak posléze jaksi toho nechal už nebyl stavu někdo tu a tam se vracel k vědomí a na něčem pracoval prostě už to nebylo k ničemu moc takže to nedokončil je to vlastně taková poslední dokončená lidské vydaná neúplnosti v té dřívějších věcech které dokončil nový míče spíš o tom že člověk potřeboval morálku aby se povznesl nad zvíře či ne aby aby se ubránil ten ničivé rozporná dosti woodoo nýbrž aby se povznesl nad zvíře tady to má taky stal se pánem nad pánem země že ale nemá to ten charakter že jako cílem bylo stát se pánem nýbrž on sice se stal pánem ale to rozhodující nebezpečí které pro něj z vzniklo teda tím že přestal být zvířetem spočívá v tom v té rozporná dosti v tom zmatku chaosu tepů výš no a opora morálku aby se mu potřeboval člověk aby se povznesl nad zvíře to ještě vykládá účet takže že ta morálka mu měla umožnit zabezpečí of úsilí zaplatit to jeho úsilí před úpadkem před pády před před před zpětnými tendencemi boje buď v tomto přeložili on používá slova Rick Šlégr tě ty prostě je tam už v názvu také rozpornosti že teče do ničeho se pustí a pak najednou jaksi se ho zmocní já jakási síla která ho nutí dělat pravý opak nebo jít zpět nedokončit a nechat to jo ne něco tak ta morálka je tady proto aby umožnila to dodržet neporušit no a jít dál aby to úsilí šlo o krok za krokem kupředu lidi ano je prostě je výraz řidičů FA hned díl například že člověk a už nás staví i zvýšené pocení že tam ten moment slzy jak hecuje herní je to jenom název po určitej typ či lidí a jenom malej zazněla tam tý jo je žily také ten rozpor mezi člověkem zvířete a ničili zmatek jo když týden tu zase tak jo jako Max Planck rádio je to jeho okolí zase něco jiného všechno je za tak zůstává to hradí jo v jejich jestli tohle díly tak ten ničil Wales Zuma i ti můžu ne mnohé je to se chová podle jistý herní morálce nohy jo to už je toho že jako člověk docela moc vykládá tak to dali v 1000 mnoho rozporu se je je tam ale snad by se dalo vyložit takto morálka umožnila mnohé začít třeba být vděčen auta výslovně říká jsem hluboce vděčen za to co nám byla morálka ale už toho příliš a teď je to sama morálka která nás právě z morálních důvodů test z z důvodů morální poctivosti k tomu abychom ji odvahy abychom celou morálku od no a mezi Nova jakési intermezzo morální je ta morálka má jisté oprávnění no tak ta na jejich místech má ten charakter že většina Slavii a prostředí se domy domluvila proti brodí ve vynikajícím no a donutila je dodržovat morálku která z jeho vil vyhovovala a vyhovuje těm slabším 3 a prostředí no a protože i ty prostě slabý ty vynikající potřebuju a protože a to to připomíná teda Heideggera jestli se pamatujete jak jsem jednou teď citoval takovej na první poslech která velmi odpornej výrok že velcí se herce a ten jí chtěl tak to je takový ohlas u toho co najdeme u ničeho že právě velcí jsou ve všem větší v dobrém i beze že aby to bylo obecního s ní proto pak pro tu pro ten hrdý Fall jeho nebo pro ty pro ty proto stále povstání těch prostředního a pokud prostředí tak se to interpretuje tak že do konce ty jejich nejhonosnější morality interpretuje jako mravní zásluha takže tím je to potom věcí je to aplikovatelné nebo je je to je to integrovat termín do těch dějin lidských kde jsou ovládnutí tou morálkou teda a tohle to že je vlastně základem toho toho že těžká farizejství jinak rysy boky i pokryty já není Hypo krizí no co to je jako říkat že kvůli papežovi kritici ho je že to je za základ pokrytectví že tedy si to vynucuje to teď si vynucuje ta masa slabej a středních aby vůbec mohli akcentovat silněji který potřebujou ale kterým jdou na nervy tím že se vymykají tý potřebnosti dáte no a ta který jsme si vyložili toho bál čeho tak mě i otázka kolik hodin hallo vyhlásí no jo hoši a jeho Alího správně stát v té hrozí jsem se strašně skica tak teď jenom to rychle dokončí v něčem můžeme navázat na ničeho je páč míče zajímavej myslitel on provokuje tím že takoví měl včerejší duše se ani uráží a VO to dělá naschvál ale když se neurazíte a teď sledujete co říká tak za prvé je to obrovská logika přestože žádné systematicky spis nenapsal a naopak mlátí hlava nehlava všecky co ty systémy dělaly ale jen malou systematičtější myslíte může Nietzsche v hloubce systematického je boží to pochopit všechno to hraje rozpornost na povrchu než tomu rozumíte tak je to obrovský promyšlený či dárci pozor a číst to nejenom tam zjistíte že v vlastně jak vás provokuje anebo ustrne v obou těch případech ať ať se necháte vyprovokovat k odporu nebo ať jste strženi tou jeho myšlenkou už byli lidi takoví zase slabší myslitelé taky tak on vám jaksi podstrčí něco co s Chelsea ani 1 ani druhá sorta lidí nevšimne a co vlastně je elementární důležitý o tom nemluví přímo a podstrčí to tam to je mimochodem on tomu říká pro Hradci vpravdě vše a liberecký 03 pravdě to je důvod dívám co co co váhají zda bych tu co ovlivní burcují mohlo anebo taky říká jaksi mě pro své jídlo vad se k tomu aby člověk dovede někoho pravdě v tom je trochu ji stál do basketu onen taky že a nebude možno pustit jak ty černý pátek Ria dostal jsem chtěl říct strašně srazit tam nemůžu ústupu no tak toto všichni rozumí to tam byly pro mě ano toto to když on říká že taky skvostná záležitost říkám morálka je něco jako zvěřiny z základním kamenem víry nebo základním vyznání víry bodem vyznání víry je že Železný týče jsou užitečnější než Svoboda a to i pro ty co jsou za ním zavře a existuje zvláště odporné sorta lidí který dělají ty krotitele a který se jaksi leží dnes dějí nebo její nemají nejmenší skrupule před použitím těch nejhroznějších donucovacích prostředků aby z toho zvířete udělali člověka a to jsou pastoři je v teď zavři tak vás to je vše on si pastor v jednom pamatujme a budeme hlívy noc lidé lidé byli jistě no takže prosím život neměl žádný zájem proto já ty páter napadat on měl svejch dost typy no takže v něčem můžeme na ničeho navázat v ničem musíme jinou cestou ne jenom proto že že by nám vadily takovýhle nějakýho okolnosti ale že třeba opravdu je otřesená ta myšlenka že u člověka je víc druhů silnější jsou a a proč důkladnější než zvířete to je to je zdánlivá záležitost způsobená tím že ten u se dá jako vy u nich slabej nesmírně oslabený navíc je takovej jednoduchej projetí na jižní ale pomocí vědomí myšlení představování tak dál se dá jaksi rozváží nebo dá se díly z břehů uměle ne že by sám měl ten přetlak naopak nestačí člověk ale i právě v tom světě slova najednou jakoby na obří Che čili je to jinak mnoho věcí jinak než Nietzsche líčí ale to nám nemůže vadit rozpoznání velmi cennej myšlenek to tak řekli jsme si především ústava nejvíc nevyjasněno do té puč a co znamená pluralita pubů kde se to vlastně bere že jak tomu u zvířat u zvířat nalézáme souhru bubnů souhru přiměřenou té které situací ty lepší systémy odstartovány součin popudy impulsy čili původ zmatků ve světě půdu musíme hledat ne v té pluralitě nýbrž ve změněné povaze situací lidského typu tj. ta komplikovanost těch situací denně se dostává člověk je mnohem větší nesrovnatelně větší než komplikovanost zvířecích situací a proto protože se člověk vyvinul příliš rychle opustil příliš rychle tu tu náruč přírody a jednou nohou v les teda mimo přírodu je já to příliš rychle tak příroda nestačila tak říkajíc volby mě teda velmi kritizoval protože mluví pro to proti tomu aby aby třeba příroda si personifikoval že jednali jde víte že to jenom metafora přílet nestačila vybavit člověka komplikovanějším a komplikovanějšími půdy instinkty v té rychlosti jak stoupla komplikovanou situací do kterých se dostával a proč tak rychle stoupl stoupala tak komplikovanost situace ve kterých se dostala protože stoupala mimořádným způsobem jeho senzitivita jeho jímavost vůči té rozmanitosti o tom není takže ten svět není rozmanitý pro žábu ale ona z něj vnímá jenom mír co například vyjímá jenom úkol leze když moucha sedí tak ta žába o ní neví nechají tam nezažili že prostě to senzory dům který má zvíře k dispozici je omezení kdežto senzorům člověka ačkoliv zdaleka nemá ty smyslový orgány tak precizní jako nit která jiná zvířata specializovaná třeba na koukání on čekání o něco takovýho je člověk je nedostatkový tvor v tom smyslu že nemá nejlepší Čech nemá nejlepší zrak nemá a tak na ni nemá lepšího ale je schopen sehrát i svým nedokonalý smysly takovým způsobem že vlastně vyjímal komplikovanost skutečnosti tzn. situací v nichž je daleko diferencovanější než kterékoliv jiné zvíře čili co se změnilo ta senzitivita člověka ta s schopnost reagovat mít anoncovaný jej rozpoznat detaily té situace a tím se dostat do maléru protože na ty diference neměl potřebně diferencovaný kudy boj instinkty to je já myslím že tady skončí to už by bylo strašně dlouho je mi líto asi třetinu zvýšil na ústavní soudce z řidičů nutí ty co říká tak jsou výrazem místního omezených to jsme vyčerpali jo a je to lituji jo Java nejeli tak můžeš jste 2 řečníci jenom vy jste dál ozvláštnit dělej z půd z břehu uviděli já si myslím že jsme tady může člověk Cúth zvláštní když sám kupuje jenom třeba znovu spíš vypadá jako věřím že to ovládá člověk nikoliv překotný nikoliv bytů například že vše může ozvláštnit tím hlavním může může ženu vyklidit do voleb ten ho však živý ten kult ale není schopen nějakého zvláštního znám ze své podívejte se proč ne nevíte proč český národ je tak tlusté aparát tlusté nenašel jo každý jiný té reakce veřejnosti do jisté míry instinktivní mimochodem to neplatí jenom český národ daleko víc platíte VO volalo lásku v osmi rozvojových zemích vozové zemích kde momentálně nemají hlad mají tendenci se řádně najíst všichni tloustnou strašně vážně hlad třeba netrvá už dlouho ta není hlavní budou no to to vědomí že by mohl při hlad prostě vede k tomu že on jděte nebo procenty je Souček on on jako to vědomí že nemůžu jít do knihoven abych dostal svou potřebu způsobuje že nevím kam stíhám samozřejmě že bych to nikdy nedělal kdybych mohl zajít do nejvyšších knihovny ta místa co potřebu tedy vědomí jako nechal narůstat iluzorní narůstat potřebu nač její norma budovy prostě víte že že když potřebujete šrouby nebo vruty určité velikosti takže nedostanete jdete něco koupit a teď vidíte zrovna mají nějaký výběr tak vezmete od každýho 20 kousků i když nevíte co to ještě třeba budete potřebovat ale vozu třeba hodně Botek tím pádem to prostě doma pak pod vyhodím odhad fuk třeba se to skladuje prostě děje se to hodilo tak to bude z války má spousta lidí včetně mě takový kolik něco třeba nějaká sklenička moc by se to mohlo hodit nebo ty umělý hmoty že jo ono je to šikovní jak momentálně co s tím ale uloží to budete tj. to je to ne že by ten instinkt sahá začal bujet visí vytvoříte jakousi i ono to funguje jako institut není tajemství vy jste si to vyprodukoval prostě vědom jo jestli narostlo to do rozměrů který který jsou zcela nepřiměřený kterýkoliv možný budoucí situace to je závit ne že v oné jenom tak metaforicky řečeno že že že se rozlije ten nic ty samozřejmě tendenci ten kdyby se rozjel když děti kapka synka kata hlavně vy ve svém vědomí nahá režie se nic není jenže jednáte ve stejný prsu já si myslím tady to interpretuje ten tu situaci třeba Mattel český národa který měli to se jenom některé interpretuje protože proč nelze to vidět jenom takže ten člověk jenom neustále komunikuje spíš na tý úrovni toho půdu buď proč tak to je na asi jsem takto že třetinu má to jsou reakcí že se jim při střídá jenom odpovídá tomu neustále neustále volající budu konečně jako pane Koláři volně na 1 a je je jestli tady ten pot by utichl sám ač je vybičovala člověk v tom vědomí nahrazuje určité funkce které dřív plnil instinkt a ten institut tempu a ten ten instinkt nebo Chu to úplně jenom pokud to funkční kdežto v tom vědomí ta funkčnost najednou jaksi ztrácí na své meze svých hranice a a stává se funkční nebo funkční a toto je 30 denní zkušenost já si nevím jsme za něj rejži to není interpretaci proti kterým byste ho s jinou interpretaci nejen Juta zkušenosti zásadní jaký je člověk může se dostat vy jste řekl potají ten ráz toho vědomí si myslím že ten pud je přece jenom něco co se organizují organizuje tím nevědomě tudíž či do toho vědomím že ze vás říkám že to je jenom jakoby že tam nezasahuje do půl nýbrž on nahrazuje Cúth Kate chybí jakoby jenomže fakticky nechybí protože co by fungovalo že že dotyčný že že jo může pěkně jo ne tam touží Cúth té jeho náhražka muž jakoby jenomže strašně zbytněla zbytněla náhražka že to fakticky tam vůbec funguje už dávno Říha společně Czech ženy čest ročně až pivaři například každý tý politice v jeho odstrašující

===

00:38:53

jo teď šlo opravdu nikoliv VO který nějak nějakou konstrukci ale ten sám fakt že vědomí myšlení představování že umožňuje aby při určitý aktivity akční systémy fungovaly dost blbnutí když už jsou potřeba vždy nefunkční pak je dotaz jsou to právě v rozporu s tou dětí funkčnosti protože účast bohužel funkčnost uvědomíš jsou je funkčnost udržel protože když nasycen takže způsobem ukončil funkce byl když teda potom měl vyvozovat která v jeho účet už funkčnost a vše měly vzbuzovat víš že v rekordně vůči soudní půdu ale funkčnost vědomí je funkční i v tom že v budoucnosti že takže tady do je budou příští no funkčnost jako na funkčnost půjdu podle mě je funkčnost něčeho co když je teda dokonáno že o tom Cúth když ste co potřebuje tak svým způsobem umírá a pokud by to nebyl nějak Drážďany životní vědomí uměli vozovny tak už by se sát nepřežila prostě nepracoval vy nebo co otřese takže ale jednotní tím se zvětší hospodu ale potom jsem si vědom jako takovýho tento dvojí společnost člověku určitě může z vědomí co čeho musí nemůžete srovnávat funkci Komínka z funkcí rybáře já si myslím že to je účast jsou právě při tom člověk jako jednotícím jakože no dobře komín může zmařit se jich ale využili jednom člověku přesto jsou to 2 z nich vůdce my se dohadujeme oddělení funkci kterou jednou jí instinkt a jednoho jenom a to vědomí ho plní 2 jo tu funkci plní blbě nevím jestli vám to jakou funkci první 2 stejnou jako ten zvuk funkci loni plnit shrne svou říci funkce vždycky ne zopakován Kladivová říci svou máte co zase nepochopil a buďte vás funkci má ne funkce je nějaká a do je zapojen buď dobře o tom lze mluvit bude ve funkci hodlá ve funkci vědomí o tom existuje 181 funkce no jistě například tím že té funkce této určitej jdete Vlastě akční systém opatřit si potravu při pravicí sníh na té funkce čeho to že byla pražský obecní funkce byla OK víte funkce jak to čeho té funkce která existuje hereckým životě jako jsou užít co potom teda ať se to vědomí to je pro nějaký funkce dovolte v noci vědomí v projevech funkce vědomí prostě je buď jen on není ale může mít funkci v tom smyslu že plní nějakou funkci než má že vědomí a kupu a je pověšený u funkce prostě nějaká funkce ale do té funkce může to věnují zasáhnout já jistě takže obě funkce které o něco což bylo v jedný jedno která funkce mimo žil v depu se způsobem mezi sebe na funkci dobře vědomý zanikl přece ale to je normální prostě to jenom u nás vlastně o tom normálně není prostě nehovoříme o tom že nějakej člověk František Vonásek jakou má funkci v tom smyslu že by prostě patřilo k tomu člověku že má takovou válku uvnitř ne je tady funkce a ten Vonásek zrovna je na tý funkci ten tu funkci plní může tam někdo jinej tak je tady ta funkce samotná ta není výplodem pana u nás již pan ohlásit se musí po podřídit řezníci a je funkční když peníze ale nemůžeš netrpí v tomto smyslu tedy vědomí nějakou funkci první nebo neplní a finským kdy peníze nebo neplní ne že by svou funkci ho koupil jo prostě jako svou funkci pan Vonásek teď po začátku toho že nový vlastně nefunkční určitou hru v budoucnosti že teda bez vědomí je sice funkční v jistém smyslu jeho už je jen bez břehů je bez hranic je bez kritérií nemá žádnou žádnou kdy začít přestat prostě to vědomí nahodí začne já nevím 300 nebo najednou to uplave třeba ještě je to v počátcích tak je to takový ty ty stavy vědomí naprosto nahodí že ale důležitý je že zatímco ten instinkt je jaksi sám nějakým způsobem ještě ovládá řízení nic jste s tím že dnes ze sebe nýbrž úvodní hodinu nemůžeme ze sebe tj. akční systém je nějakým způsobem odstartována nějakými lev má hlad bylo to najednou vidí když nevidíte nevěří i když má hlad tak nejvyšší poněvadž proč běžel tím hlad nezažene ale to ježdění se startuje ve chvíli kdy vidí kořist určili není to není to ten ten tým před starty která od akce toleruje určitou budu když to vědomí jak vůči tak vědomí chcete mě mluvit o vědomí který funguje jako představoval za slovo byli získáni otravě nebo který funguje aby uvězněn hokejisty to tedy o funguju vlastně to co je instinkt zatím se to startuje to vědomí že prosto vědomý vůbec přistupuje k tomu že budu za ten vysoký hlavně deskami in pointu ještě ještě třeba ve středověku vůbec nemluvilo si nerozumí většinu té inflace pod se často přesněji formy ale vymyslíte vědomí který se vztahuje k tý potravě ne instinktu no člověk má určitou Miss domnívám se já co mám tu potřebu se navíc Lenc 20 do určitý míry no pokud se způsobem se představoval tak to může být pouze něčím smyslem motivovaný něčím co nevychází z ze samého ze svého dával z podstaty hladu že jo nebo ukojení jakým nemůže poněvadž výši že nažene nezmohl regulovaný co moc co je motivovaný univerzitě co motivuje to co přistupuje k tomu kursu a myslím že přežil do té VO to nemůže být hlad pak onemocněl vítězství nemůžete instinkt páč když nemá byla to hladu to patří k autorství tak ten instinkt prostě k destrukci že spojí takže co potom jako utéct no je to nějaká zkušenost vědomí že byly doby kdy dlouho nebylo co jíst a že lidi kteří byli pěkně zaopatřený pěknou vrstvu sádla takže přežili takovýhle všelijaký věci takže a pro jistotu lépe se že co nejvíc si ho vydržet přežít pak do nouze připravovat na dobu nouze takže potom by to zase vás jistě dlouho zdraví jsou to musí být styk uvedl instinkt má medvěd kterej teda bylo moc zima Cúth která na zakládal sádlo Mossadu oba hned tam je to instinkt jistě nebo kočka naše teď Březí nebo co se říká VO kočkách a najednou začal hrát že nevíme co co přece pro ni shánět že v tak taky institutu nevidí si že háček může

KONEC VÝKLADU VE 32:00

KONEC KAZETY 1

ZAČÁTEK KAZETY 2

STRANA A

I oproti jiným zvířatům uvádí už velký nevole když spustí Šťastné texty i toho lepšího systému že když a jeho činnost této prázdná tak jo mně určitá prodleva copak způsobí to nastartování další od toho instinktivní mechanismu aby i sebe ale určitě jiným zvířatům nebo pocitu tak vypichovat je již že to je prostě různých zvířat jí z níž ne není to tak že instinkt je prostě pro všecky zvířata stejná tj. říká se já jestli to pravda já jsem šéf nekontroloval jsem to pláče neměl moc příležitostí ale ale může lev prej když skončí na svou kořist a mine tak už podruhé útočí až zas na jinou když to nevím jak tygr má tam to jsem že ti máte prostě od té Jaguáry o tak ten prostě skočí a ne nezdaří se tak útočí hledá dál protože prostě je zjevné že další systémy mají jaksi jinej charakter v jednom případě jaksi neúspěch znamená takovou frustraci moc jak by se to nazvalo že prostě na nějaký čas ten ten lev není schopen začít tou tíhou jako kdyby byl stávám být tím něco takovýho se sice zažívám lustraci Aneto Hunter pomoci z nás jo ale tedy já to tak jako při kdežto tam ten se dnes jí hned začít no jen o vítězi a proč tedy týče mluví o plnosti i hodně kladných půdu já sleduju že tam nějaká nedostatečnost stehy tak tohle je plnost bytí ontologie a tady je v tý morálce pevnost podnikavý do chvíle žert dříve jako jestli to zas není prostě jako i trať jo jestli to nic že před nový je i myslím že člověk je opravdu ty jí jako v plnosti jen těch podnikatelích že budu vlastně poslouchal já jsem tam osloveni dokonce 2× dál že v tomhletom teda vizí pověděl není není já to záleží na odbornících a prostě jsou soudí gelem říká pravou lopatku že v této věci tedy zdá se že v ničem si to všecko vymejšlel než to jiní odborníci to můžou a musejí to nějak odpozorovat že musí to jako dokumentovat má vypadá to tak že naopak člověk nemá žádnou úplnost instinktu nebo půjde o něco blíž že má jenom rezidua asi tak říkal omezují jsem se loni špatné to se neříká v zájmu této zoo reziduum se použil teprve teď ale jinak já když dal že prostě já sám si myslím a to jsem říkal přece už mnohokrát že asi mýtus měl za hlavní funkci zastoupit instinkty tam chyběly zatímco instinkt představuje ten mechanismus toho akčního systému který stačí startovat od doběhne tak ty se člověk stále častěji dostával do situací kdy žádný a čí systémy pohotově neměl i pulsy tu byli on nevěděl co dělat no tak a protože měl k dispozici už nějaký invenční nebo větší míře měl k dispozici slovo tak vznikl mýtus nejdříve rituál že sám z něhož se zase samo bez emancipovat Al rituál slova nejdřív to byl rituál potom rituál slova později teda to slovo který nějakým způsobem zpřítomňovat celou situaci tím mytickým vypráví to povídkou vše takže když chyběla pomoc ze strany institutu tak člověk si vyprávět jak to dělal nějakej Bůh nebo polohu nebo heroin nebo zboží stěny předek munici takovýho že a v podstatě ta funkce toho mýtu byla že navozoval ten akční systém jakoby podobně jako to děláte mýtus čili když se vykládal o tom jak Diana ovšem to je zas blíže že území to bylo úplně všecko jinak že o zbourání nebo proniknutí reflexí atd. ale jako jenom metaforicky když se vykládal že jsme že dělá náš se vydala na lovu vykročila pravou nohou no tak prostě to mělo ten smysl že když někdo chtějí znalost takže on si vzpomněl že Diana vykročil pravou nohu tak musel taky či pravou chtějí napodobovat ten archetyp částici a s tím pádem mu ten mytický archetyp sloužil jako náhražka toho čím systému vybudovaný mohou nebo prostě instalovaných ho teda v námi na nájem institut jiným základě no a podobně teda to takový napodobovat cítíte z dneska se to furt ještě vy se to vyskytuje že já když jsem nastoupil po svém posledním své zaměstnání a dělal jsem tu tu evidentní skladovou no tak velmi chytrá holka která tam dělal vedoucí perfektně se v tom vyznala jakmile nějaká chyba tak jak jak je lasička prostě šla za chvilinku věděla na naše já teď že to měla vyložit co vlastně mám dělat tak nedovedla a ukazovalo by to prostě že vždycky když na to přijde tu věc udělá takže jsem udělal já uvidět se to dělat není schopná říct slovy mohou vozy musí to udělat o ty jsi to musíš naučit tím že na pozoruje než to že spousta listů vše i řemesel taky nedovedl říct jak jako cože on taky ale obtížný hejtman house zříct na co všecko se má dávat pozor když se dělají houslisté pěti šéfy ty prostě musíte venku bez něj musí pozorovat co dělá oči všude no snad něco pochytí to musí mít která ještě jo oči v pořádku už v pořádku a slyšet každou volovinu máte teď to rozeznávat že vám to že co do toho nevložíte Honza ten potom bačkoru jich má jenom s tím zkušenosti a ten z ní udělal řekl čili ještě do lidské jejich úrovní se tahleta na odvolací tam bez slova že lze ještě ještě přenáší že tohle všecko ještě táhne s sebou té u zvířat je to zcela v

===

00:08:15

pojem svědomí zda energii k ničemu pojem svědomí minu Julia sjezd já jestli kol Sie Sia jestliže znal a jakou máte rozvinutí jeho má to takovej pejorativní dříve chodí od ní ještě po nich určitě každé vědomě špatné s jinými zlé svědomí falešné svědomí a tak dál nejvýš podařil jen ti morálky zavádí pořád jo zmatků woodoo nebo člověk účelem hranu ústavy nebyly zničeny jejich zní když by ten kategorický imperativ rozmístit své domy já jí jestli to není prostě opravdu řekl bych pro člověka jako daleko apel na to svědomí v našich horách nad nulou se účinný účinnější nebo přímo osobnější zasahující kategorický imperativ se všeobecně má za jako všeobecně se vší drží za za kanton potrat jej já myslím ten zákon země který to jsi to synu protože je formální je čistě formální to není obsahově říkat tzn. že to je ten no tak formalizované tak meta etický to se týkalo nemá co dělat že dovolávám se jedy na kantátu život kompilací jste mravního svědomí nejméně o ale ne Landovský tak a to je relativního u tedy svědomí je z ničeho na svědomí brzda pro ničeho a no a protože on připouští tu morálku jenom dočasně jako takový intermezzo podobně jako připouštěl vůbec dějiny Rögle že i ten to mezi mezi že to duchem a říká ale asi to vím ano fyzik že no tak pro ničeho morálka splní svou roli určitou no a teď už toho máme plný zuby prostě už je nejvyšší čas i vraždit je to vlastně samotná morálka nás nutně z pražských s morálkou no a co tedy návrat k přírodě i tj. té přirozené dravosti Roma hostí už nebudeme nikdy říkat že když si něco udělá že byl v neprávu manžel ne vždycky v právu ten hele a není to to jeho prostě a deviace s tím s těma šlapej Mayo více a jej i ta morálka vy právě směrem k těm jak Ježíš Kristus právě na vás dá a Niče to tvrdí odvozuje není protože on když seděl a to Inga džínů a tak žačka přišlo pane profesore co tady dělám dluhovým myšlenky jestli jej to nebylo už toho upadne údobí využíval tu objevu nebo tak víš já nevím ve staré klíče hlavy řidiče je jaký epoše pro celé ještě mu přišla žačka no no já tak mohla přijít když byl ještě profesor že zažil asi správnou a to prosím to bylo hezky ale kdy on se teda vzdal profesury protože co věnoval potom soukromému spisovatelství že ano a ještě pán potom když přišla nemoc takže jako plánem to byl poměrně mladej Nietzsche unie na poměrně mladý může lže ale zejména teda mladej byl profesorem se stal profesorem šíleně mladý a teď nevím v tolika letech řítící se že lídři čtyř 20 nebo 23 o něco takovýho kdy u nás teprve končí vysoká škola ale tak pravil Zarathustra jo to je i z jakýho je hotel víte taková pozdější vědce pozdější a auta tu živost to ještě nebylo Josef řeší soud já jsem chtěl zeptat ještě můžu že už jsem moc jestli dítě dostatečně řidiče říká že vojáci zavádějí pořád bez matky turů tak asi jenom tyto rozpory kdy teda jsem je na druhý má vznikne a test centrum které je zlomenin je dokonce vězněn a podávání si v úvahu budu jsem se chtěl zeptat jak na to v ten výčet morálku jako něco teda kterou výmluvu jako morálku co vlastně vyplývá jako autor Miloš hlavních metronom neexistuje novináři tam rád a to vlastně vzniká znění nové emisi výkonnosti toho vítěznýho půdu o tom tekuté to se těžko dá říct takhle že poněvadž jak by mohl 1 Buc sám o sobě zvítězit nad ne já znám jednak chodí řidiče jestli je jestli zrovna umějí dávat pokuty tak to myslí si to vyplývá teda že teda morálka je vlastně už v jakýsi výplod toho toho zájmu ojetin těch třeba půdu anebo teda je i to myslí on si samozřejmě morálku která se přihlásí prostě zvenčí k nějakému typu nebyl na tom jestli na to že zvíře tam teda když mají co z venčí vzhledem k původu je to zvětší ale vzhledem k člověku je zevnitř až to dělá sám Johnny Hanče vyřešit morálky ještě na to na 100 teda si to vymýšlejí zejména v hokeji se toho brzo zřejmě nejdřív to dělá nějakej ten velkej člověk že docela na začátku bašty ostatní jsou ještě zvířata ale zase klienty i střední žáci a ty ubožáci rolety od střední pod prostřední se to opět že použiju tlaku zbraně proti těm vynikajícím a terorizuje je

===

00:15:12

takže nedá říct že by to byl plot toho vlast toho u té zvítězivší uvidí protože abychom připustili i prostřední a slaví jsou silnější dosti až tam zvítězil venku naopak umožňuje to vše je slabej být pány na zemi být víc než zvíře v této co po moravskou jenomže to je jenom ze začátku časem stane brzdou a brzdou zejména pro ty nejlepší piloty i nejsilnější atd. ty tu morálku na sobě čím dál víc nesou jako okovy který nedovolujou boj a to je strašně je nepřirozený protože jak je známo tak tak prostě dříve zařízená tak že že ti chcípá akci přijdou přežijou jenom ty nejsilnější letech se to musí nějakým způsobem daří taky takhle ve společnosti taky taky prostě chci poněvadž nové střední a prostředí musí případ je a šanci musí dostat plno šanci a tím svobodu tedy musí dostat teda ten nejsilnější ty nejsilnější na sumu můžou stejně když se z ní vznikl že tam k splnila svou funkci měla určitou funkci nebyla k ní jako ne může se jednat ničemu že to bylo štěstí no ale jsme v době kdy už prostě morálka musí být právě jako z důvodů morální poctivosti podívejte se nezdá já to teď vykládám zase znovu pokud možno jaksi v duchu toho jak to dítě píše ale jak jsem naznačoval ono tam ještě mnoho si v pozadí nebo mezi mezi řádky nebo jaksi předmět mně se tam jako říká když on řekne třeba tomu se dostat taky příště šlo řekne že z důvodů mravní poctivosti jo Rödl říkají což je prostě termín který se objevuje důvodné která potom převzal Robinson že atd. tenhle Randall říkají vůči Bohu

===

00:18:24

když z důvodů této poctivosti vlastně morálka sama nás nutí tu morálku vzniky taky to paradoxní že něčemu ale Sověti vlastně řeč tam přece to slovo morálka má pokaždé díly zón já si myslím že tím říci zdržoval uraženej udělat jak už složitost dne podoba on tady jíte té o měna je nikoliv on tvrdí že ta morálka o kterých říkáte že trvá a že 1 hodně a že vlastně morálka je jenom forma nemorálnosti

===

00:19:23

říká jeho ano že to je to bych možná že dobrý město hned najdu ale

===

00:19:45

je to je to jako species sub specie s jeho nemorálnosti

===

00:20:39

je už na něco zdravýho Lucie jako první myšlenkový model vybral právě líčilo protože Masaryk taky mluví voliče nebo cosi si vybral jako s Masaryk shodou okolností teda v tom moderním člověku nemluví on ČR což a to z důvodů těch že

===

00:21:13

tak já myslím myslím jestli je to sankcionovat celník který jeho dlouhý správně by měl mluvit že ovšem Niče byl téměř Masaryk konců účastníkem a třeba tu vůli moci sál v letech kdy ji to za několik let ale přibližně v té době kdy Masaryk vydával svou konkrétní logiku a anebo kdy v ničem v té době taky k tomu když vyšly třeba ty co genealogie morálku to vyšlo v té době kdy on psal teda taky bude no tzn. a Masaryk moderního člověka a může zřídit psal v devadesátých letech kecám mluvíte sám tu konkrétní logiku za 80 tedy až do vykání právě je jistě ostře řešili 2 80 do Prahy že já krátce NATO krátce na to asi 34 roky na to vyšla německy ve Vídni data konkrétně logika potom česky v devadesátých letech přesně 96 97 98 tak já s naší době vycházely ty jednotlivý kapitolky zůstanou ti teď v tom v tom moderním očekávám že jsi tedy v zásadě vítám ten Masaryk opravdu tomu něco pohledem prostě otci nějak tyto hodil by se tam bejval a doklady jsou že ho znám i když těžko se množí jak moc aleji rád vzal ještě před válkou studii o rotaci tak tam tedy srovnává Masaryka zničen a ukazuje na pozoruhodný obnovy ale neříkám že by to bylo jako výsledkem ovlivnění Masaryka míče čili já sám teda nevím já jsem dnes již něco náhodou znal Masaryk ničeho se není známo tedy to jak dále určitě o něm vědět ale jestli ho četl nebo ne určitě neznal Chicago za bezpečně ho zná zatím nemožná protože tý době teda protože toho vlastně objevil pro celou Evropu teprve Jaspers nedlouho před před tou před cože ano jo dobře no to jako filozofa že to nepochybně se o které by se psalo jako literátovi že ale jako filozofa objevil jas v Plzni kdy 1907 8 poprvně o něm začal psát v těch jako se to jmenuje prostě ty dějiny psychologie psychologie vedl ptáčkům nebe a o čem tak tam je poprvně teda jako a potom se k tomu ještě vracel víckrát no takže Masaryk ovšem mohl znát toky Igor právě o literát ta v zásadě protože on chtěl Seveřanů měl blízko že ta tadyhle třeba cituje on píše o tom o tom mohl nosit brýle ale o tom no když jsem VO život je Karoq Gábor kovy že o tom kantoři než reality v jiné kauze jak g g g potom Romovi že takto prostě tím začíná celý tam na tomto vykládá Masaryk měl dost jako dobrý znalosti těch severských autorů já nevím pane není známo že bylo ale to já zastupuji tolik neznám já jsem dědických věci dával pozor takže to by bylo potřeba to pro prolistovat si že si sám jde něco dalšího ale každopádně jsou jistý pozoruhodný analogie mezi Masarykem Man o čem mimochodem 1 listech onou spočívá taky v tom že ani ničem ani Masaryk nepsali vlastně systematický spisy sice na první pohled to vypadá že Masaryk jako profesor prostě psal tu Rusko Evropa v sociálním když se podíváte jak tam postupuji vevnitř jo tak je to velice analogický tím aforismů kritikou obrovskej nebo rodičovské zejména on tam jednak to uvidíme v tom moderním Čechů taky že že to jsou takový jednotlivý jakoby ten jedním rázem ražení myšlenky to není výstavba postupná nikdy to strašlivě zestručnění že že teda je to pochopitelně musíte zjistit dá práci jak přechází odvětví Květě protože to není logická výstavba nýbrž on jako kdyby ony obvykle chtěl udělat jej oblouk jenom vám řeknu několik těch teď aby si mohlo musíte domyslet sami je ve velmi analogický zničen až na ten rozdíl že dítě byl přitom jak ty body tam dával v anglických uchvácen ještě řečí on byl básní že a ty ty to prostě vždycky znovu nějak jsem to vůdcova že to říkal k takovým politickým způsobem vše za což Masaryka není to jako suchej ale kov ta hluboká prohlížet Masarykovi se říká je zvykem teda říkat v že to je nejenom že jen nesystematické a lži eklektický bylo říkají řada řada zejména v posledních století že to je takovej že jich prostě má pochytají různý takový fakt díky a nápady a na porůznu a že to prostě hází na papír a tomu napadne teda nejhlubší umyl a říkají lidi který ke nemají nejmenší smysl pro filozofii na jednu stranu že takže to nemůžou kontrolovat a pak to říkají jako Patočka kterej kterej jí

===

00:29:34

tu myšlenku potřebujou mít jaksi vždycky nějak vyjádřit Patočka měl vždycky dojem že když interpretuje nějakýho myslitele tak že na kterémkoliv místě té interpretace musí být schopen doložit chytáte což je ono to taky domejšlet že ale skutečně takovým způsobem že teda opravdu se pohyboval on vždycky více celýho toho myslitele mínil jakoby v malíčku že domy šel jenom takovej malinkej Rakouska ale tohle nejde dělat Masaryk tam mohl musíte

===

00:30:31

to nějak jako zkusmo pojmout obrovským takovými schématu a teď zkusit jestli to jde jo takovej nejde to já po kouskách když já po kouskách tak se to z rozdílů je hrozně 1 chlapík Jandy jsem točit líčil ničeho že jeho systém Matič činnost je podobná systematičnosti takovýho realita třeba kde her Clay tomu systém Maty činnost nahlédnete z jednoho malého zlomku že taková systematik jako jednoho hrůzy systematičnost že máme taky ničeho něco podobně i Masaryk Masaryk vůbec není není myslitel který by kterej by jako tu různost myšlenek kterou u něj najdeme integroval pouze svou osobou jak to říkal osobností které to říkal třeba Nejedlý šéf není to odpustíme baštu nebo filozof že žádné neměl posuzovat i smysl a tím pádem pochopitelně mu z toho zbyly zbyla získaná vázán nebo prostě mozaika rozházena horší když to říká tohle filozof tato analogie činnost způsobu myšlení je dost jako taková překvapivá a zvláštní ovšem na tom je tak v té zastavět rozlišná zatímco

===

00:32:34

míče je takovej typ auty akademické jej že anti profesorské jej ostatně podobně jako Chicago tak Masaryk profesor té taková to to je rozdíl základní rozdíl kdyby Masaryk bejval jako nějak se Nemo platí to na univerzitě musel zůstat tak já mám dojem že by že by taky daleko víc se i formou přiblížil tomu psaní týče

===

00:33:22

Masaryk ovšem úplně jiného typu profese než třeba ten jeho mladší kolega z ústavu

===

00:33:37

takže ten model samozřejmě já jsem nečetl v tom lidi člověk a náboženství takže to jako není prostě tím že jsi mimo míry právě jo tak už se to našel jo zase ti chtěl říct promiň že dědinu to očištění tady nic tady je to je to dokonce na dvou moc ale formou nemorálnosti jo je to na dvou místech v tom aforismů 401 tady shrnuje celkový názor za a jejich ty jo vybízeli k oblastem berte se nic a je speciál Fait 10 byl já radši rovnou česky dosavadní nejvyšší hodnoty jsou je speciálním případem vůle pomoci morálka sama je speciálním případem nemorální tím morální dosti morality jsou a VO VO něco dál v té vše ještě on to tam má rozdílné několik kousků též 400 první aforismů má

===

00:35:03

máme jo jo tady teď říká že jsou 2 vůli k moci 1 je vůle letech slabej blbej jeho který vzbuzujou těch pár výbornej a pak je vůle k moci těch výborných nos vlastně má průměrným podprůměrným a protože i slabý a podprůměrný ty jsi tu mi morálku vždycky zaměřuju Romů na nějaký ideální promítací plátno a tudíž proti danému světů zdůrazňujou za velké pomoci a podpory ty nejhorších případů lidského plemene totiž pastorů na jen Saic známá onen svět že tedy že nestačí tento svět by chtěl jakési prala jsi no a teď přichází dítě s tím že shrnuje neukázali že ten tzv. právě sjet je vylhané světem a že morálka je je formou nemorálnosti jo takže 2× tady s sebou za věrnost speciálních no je to speciál speciál Falter morality a v druhém případě a jiné for

===

00:37:03

jenom na doklad toho jak jak je potřeba pečlivě číst a hned nechytí přeje nenechat chytit na každou honičku nebo nesloučit každý špek který tam furt házíte Niče je je třeba tohle to že tady například říká že jaksi bojuje proti tomu tomu v pravý světu takzvaně může delší dobu ještě chtěl to našel značí to místo jsem tady uveď ho že jen ten pravý Svet od vedení v Uničově jsme rozpoznali ja odhalili jako víla a navíc jeho a VO kousek dál tam končí celý ten oddíl kde vlastně bojuje fond proti proto mu vylhaný musí to tak dál tam mluví osel psaných úder morální že Volvo sebezničení mravnosti a zkoumá AHA nakolik toto sebezničení ještě plodem kusů její síly jestli Jiří to této smlouvě kusů no tak udělal šílené zatím bylo řečeno ze člověk jej dnes tento vždycky s jakým jaksi všechny věci ničí když ozývá když on říká jak mezi ukázal že vlastně i s s mravní poctivosti musíme tu morálku zničit zahrnout zničit že tak vlastně tím se naznačuje jakoby teda ta mravní poctivost vlastně představovala ještě jinou instanci než ta morálka která má být zničeno 6 na teď anebo je to ještě zbytek tý morálky kterej nás tedy nás vede k tomu abychom tu morálku ničili a tady to říká jakým způsobem otázka je do jaké míry je sebezničení morálky ještě už jsem její vlastní síly už jsem jenom otázka v Santa Rosa jestli to jsou obvykle sám si tu dnes v sobě udržuju sám se z něj jednotné no právě i vyšší výsledcích tam je ne fáze tudíž ta morálka díru slouží a co kamarádi poctivost jej která má věci který možná začala nový celý jak řeší 500 co myslivosti hostí již neřeší jenomže vy vždycky jasně a jestliže na vězních a vůle byli jistější typu tak to byly aktiva morálka nakonec od pana Horáka zůstává pouhá 2 naděje že se to já chci pokusit to letiště pomáhá mluví o voliče nebo tímto s tímto střely na té bude ještě se k němu někdy vrátí někdy se hodit prvním bodem jeho třeba hodit jenom odhodit dneska jenom proto že vás tak zaujalo tak auto dostali tolik aby to býval řešil rychleji ale tohle to je strašně hezká věc jak začíná nás s tou otázkou sám sobě si klade jestli ta to sebezničení morálky Kůsem ještě její vlastní síly tak říkám my Evropané máme v sobě ještě krev těch kteří zemřeli pro svou víru my jsme ještě morálku brali hrozně váží a vlastně není nic co bychom jí nějakým způsobem ne ne ne obětovali na druhé straně naše duchovní jak možnost byla dosažena v naší duchovní jemnosti jsme dosáhli ostatně jakousi výsledcích svědomí

===

00:42:07

ještě nevíme tam k němuž jsme pouze ještě nevíme to kam k němuž jsme územní když jsme se odpoutali od své staré půdy to teda země úplně musí naskočit Abraham mořská a ubrousky a antirakety jo díky vnitřnímu protože to není archetyp archetyp k tomu vzdělat přesně to co dělá za těchto když chceš dělat přesně to co dělá a Abraham tak říct něco jiného páčit už teď víš kam končil ani gól a taky to Local v Mostě vojín počítá až konto skončí to je teda za všecky plechy a na takový moment vždycky je potřeba dá pozor co vlastně zatím Šín je zatím provokacemi

===

00:43:34

jsme u toho u půdy jo ty půdy otce stane ale tato móda sama nás vypěstovala sílu která nás vyhání do dálky dobrodružství síla kterou jsme vrcholní do bezbřehosti nevyzkoušenou kosti odkrytou s tím ten Neon neodhaleno stinné nezbývá nám žádná volba musíme se stát dobyvateli protože už nemáme žádnou svou zemí kde bychom byli doma není nutnou kterou bychom mohli zachovat tu kde bychom se mohli této řečeno takovým divným způsobem atd. ještě tam dál pokračuje v tom odvažuje se do dálky odvažuje se toho protože svět je ještě bohatý a neodkryl tý a do konce zahynout je lepší než zůstat na polovinu na polovině a s jedovatě naše síla sama nás nutí na moře tam kde až dosud zaplavila všechno slunce mi totiž víme o nové novém světě je myslím um a hned dvoje vedl 3 tečky tak jo Ivan jezdí na jedné straně říká výzev výsad víc atd. odmítá jen za ulici a pak řekne věřit snům jmenujeme jdeme na moře a ale nemá visí můj pořad který to není vranovský kuráž ne my máme od teď říká máme už naše síla nás nutí tzn. když to nás nutí tak to vlastně není tak docela naše cíle té síla která k nám přichází zmocňuje se vás ta půda z té půdy vychází taky síla jo tomu v té budete dlouho ta data Libáně vychovala a navíc zmizela že nás jakoby vykopla a my musíme my nemůžeme zůstat my musíme jít na to moře ať už nemám žádnou moc to tam výslovně řekl sice ta půda název a už nemáme žádné jo je jiný jiný protože tato půda nás vychovala z nás vychovat tu sílu která nás změní vyhání do dálky do dobrodružství do bezbřehosti do nevyzkoušeného atd. jo či ta půda to to není kdybychom mohli zůstat ne tak ta půda jedině nás nás prostě ryba vybavila tím že že žena zvyku ale teď když se to částku která kdysi Češi morálka hází vlastně s jejich mravnosti se k nim se vznikem člověk z věcí to je jasný jedná se o měsíc živiteli instinkt který nás oči myslíš to jako

KONEC STRANY A

STRANA B

Tak jako vás vychová

===

00:00:12

jisticí nemají turistů v tuhle tu výchovnou a o tom tu roli takže nás vykopnou složila už chybět tam vědí tak jasný jak člověk vzniká jak vzniká je věc vzniká hlavně je to tak že o televizi který uzavřel protože jejich prostě znovu už ničemu a že chybějí jdou dobře tak volejte tak se bohužel nestačil jo ukládány čelný množení ne i materiály by stačilo ho prostě nevíme si s ním rady pro prostě uvádí nás do chaosu zmatku tzn. že to tím nás nevychovává je to něco jinýho ale co myslíte vyrábí když člověk on říká mezi lze slušnou zemi nemůžeme to převést na něco jiného je to výtvor je to produkt člověka jásat člověk který se ze tří stal člověkem myslíte mohl vyrobit v ne to tam není vyloženo mezi že si si vyrobila zvíře morálku a tím se stal člověkem anebo jestli člověk stal člověkem a u anebo to přežít jinak než že si vytvořil model spíš to druhý ale asi nebyl člověk vypadá to tak když říká že bez toho aby jo tak prostě tady musí být nějaká ta nějakej ten moment kdy člověk už nebyl zvířetem ale ještě která bylo v tom smrtelně nebezpečí že u jiné na chaos instinktů nebo kauz těch typů této pravý vzniku této této situaci se zmínit kdy vzniká tak zničeho něčeho snaží jiného no raději ve vinařství nejasné aby si nesprávné také příště to co další jsem chtěl takže příště se dostaneme k tomu já abych řekl že v je potřeba rozpoznat jakousi trému hrál ku nebo proto morálku ještě na živočišný vodou učitelé jenom pasou řešil proč co posouval tzn. tak to už se budu ptát jako kde se vzal tam kde se za frontovou byl jako nejjasnější no kde se vzala pro totiž té ale strašně důležitý budeme se ptát ale otázka jestli ta proto morálka se tam najde nebo nedají dělat to můžeme kontrolovat to není jenom myšlenkový experiment copak my nemáme proto morálku zvířat neznáme je to opravdu tak že tam mi řeknou všecko jsou tam instinkty copak nejsou jakýsi instinkty který zvířata vedou k jakési Horáce jakési primitivní práce nebo něco že nás zase je to ta morálka která vás že zvíře definovat zvíře zasílají ona se zdá že zvířata si tu Mora udělat nemůžu Houška takřka udělat zvířete těžko Mora může dělat zvířata věděla čísla jsou zvířata který tu morálku mají svou zvířat také nemají nebo mají různou morálku může tu proto hrál nebo Brém morálku nebo jak to nazveme to je to je další věci ale prostě určitý obdoby toho čemu říkáme morální struktury volání situace morální rozhodování mám tak určitý obdoby v tý živočišný říši najde a myslíš bez genezi jo Hospodin viděl že je to dům ale ne nesdělil lze samozřejmě podívejte se těch výzkumů bylo přece provedeno strašná spousta a my tohle musíme uznat kilo když doporučuju vám si přečíst Lawrence jak líčí jak se chovají husy jednotlivá Husa vůči hejnu 2 různý hejna jednotlivá Husa z jednoho Hejda předaná do druhýho hejna jak SOU takový jak jak se to tak když to čtete tak nejenom zapomenete že řeč Housa máte dojem že volit nikdy jsem teda ve světě zvířat nocí jo pozor prostě misi my myslíme že něco specificky lidský o ono zatím je to zakotveno ještě u zvířat a my prostě to nechceme vidět a mluvíme o tom o tom i to řízení s tímto má to prázdnotou jako kdyby se ti něco tím slovem něco Přikryl

===

00:06:19

já myslím že to není je jenom nahodilá nějaká libovůle libůstka hledat kořeny morálky samotné přírodě já si myslím že to nejhorší co co se může ten nejhorší pověra je že cíl žádnou morálku nemá a že morálka je cosi proti přirozený to je ta chyba

===

00:06:49

10 10 jej 10 10 jo fajn takže končíme

KONEC KAZETY 2